Servis / Modifikasi

BRABUS B45 Meningkatkan Mercedes-AMG A45 Ke Tahap Lebih Tinggi

4-silinder yang paling berkuasa mendapat lebih banyak kuasa berkat BRABUS.

Dalam hal menala kenderaan Benz, tidak ramai yang mahir seperti AMG, itulah sebabnya Daimler membuat keputusan untuk mengintegrasikannya ke dalam syarikat beberapa tahun yang lalu. Namun, mereka bukan satu-satunya yang berpengalaman puluhan tahun – BRABUS adalah yang palingh hampir dan ada kelebihan untuk bekerja di luar batasan syarikat automotif yang besar. Usaha terbaharu mereka, BRABUS B45 adalah contoh utama.

Memang, ‘B45’ bukan nama yang hebat, dan tidak mungkin AMG akan membuat varian talaan prestasi dari B-Class.

Brabus B45 450

B45 berdasarkan A45 S 4MATIC + – kereta kompak paling berkuasa yang dihasilkan oleh Mercedes-AMG. Secara harfiah sudah mempunyai enjin 4 silinder yang paling kuat dalam pengeluaran, namun BRABUS dapat meningkatkan angkanya.

Dalam A45 S, M139 2-liter menghasilkan 416hp dan tork 500Nm. B45, anda mendapat 450 hp dan tork 550Nm! Ini mempunyai kesan langsung mengurangkan masa yang diperlukan untuk menyelesaikan sprint abad dari 3.9 saat ke 3.7 saat. Kelajuan tertinggi masih terhad secara elektronik hingga 270km / j.

Untuk mencapai angka ini, BRABUS memetakan semula mesin, memasang unit kawalan tambahan ‘PowerXtra’ CPC, penyesuai ‘BoostXtra’ dan saluran khas untuk kotak udara. Untuk mengatasi kekuatan tambahan, tayar B45 255/40 ZR 20 Continental lebih lebar. Mereka juga memberi spring sport yang boleh merendahkan ketinggian kereta sebanyak 3 cm.

Secara estetik, BRABUS B45 dibezakan dengan lencana syarikat, tetapi ia juga mendapat satu set roda Monoblock Z 8.5JX20 hitam. Mereka juga akan menerima pesanan khas untuk dalaman dalam hampir semua warna. Pedal aluminium dan tikar lantai velour juga menjadi pilihan pelanggan.

BRABUS juga menawarkan jaminan tiga tahun atau 100,000 kilometer, yang cukup bagus memandangkan betapa kecilnya syarikat mereka dan sejauh mana mereka menekan mesin ini.

Tentang BRABUS

BRABUS telah membangunkan supercar berprestasi tinggi selama lebih dari 40 tahun dan mengubah kenderaan jenama Mercedes-Benz menjadi kenderaan unik yang bergaya – buatan Jerman. Syarikat ini aktif di lebih dari 100 negara di seluruh dunia dan syarikat yang diketuai oleh pemiliknya hingga hari ini.

Previous post

Jentera Drift Supra Eurofighter Ini Mempunyai Enjin 2JZ 1,000 HP

Next post

Volkswagen Touareg R PHEV Perlu Dilancarkan Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *