Penyelenggaraan

Mazda Mengeluarkan Semula Alat Ganti RX-7 Generasi 2 dan 3 Yang Diminta Ramai

Sudah tiba masa yang terbaik sekarang bagi mereka yang mempunyai kereta sukan klasik Jepun dalam koleksi mereka. Nismo mempunyai perkhidmatan pemulihan dan alat ganti yang tersedia untuk model R32, R33 dan R34 GT-R klasik dan kini Mazda juga memperluas sokongan mereka untuk pemilik klasik. Ini dimulakan dengan program pemulihan untuk pemilik MX-5 pada tahun 2017. Sekarang Mazda Classic telah mengumumkan bahawa mereka akan memperbanyak BEBERAPA bahagian dan alat ganti penting untuk generasi kedua “Savannah” RX-7 (1985-1992) dan generasi ketiga “Efini” RX-7 (1991-2002).

Laman web ini mempunyai senarai lengkap bahagian yang syarikat akan mula membekal semula untuk RX-7 FC dan RX-7 FD. Walaupun tidak setiap bahagian untuk dua kenderaan ini dimasukkan kembali ke produksi, Mazda mengatakan bahagian yang kini diperkenalkan semula sangat dicari oleh pemiliknya. Beberapa bahagian-bahagian tersebut disenaraikan:

  • oil level gauge
  • duct panel fastener
  • vacuum tubes
  • throttle sensors
  • gaskets
  • hose clamps
  • clips
  • rear brake ‘V’ springs

Terdapat banyak lagi, dan semuanya disenaraikan beserta nombor bahagian dan harga dalam Yen Jepun. Beberapa bahagian dilengkapi dengan ilustrasi untuk menunjukkan apakah barang itu sebenarnya. Secara keseluruhan, sekitar 91 bahagian untuk fabrikasi dan tersedia untuk pengumpul melalui pengedar Mazda dan pengedar alat ganti.

Berkenaan Mazda RX-7 generasi ke2 dan ke3

Mazda RX-7 generasi kedua dibina antara tahun 1985 dan 1992, dengan lebih daripada 270,000 unit. Rangkaian turbo 1.3L Wankel Rotary dan enjin aspirasi semula jadi menggerakkan kereta ini dengan kotak gear manual 4 dan 5-kelajuan. Varian convertible turut dijual.

Mazda RX-7 generasi ketiga juga merupakan yang terakhir dan mungkin yang paling dikenali. Enjin 13B-REW 1.3L Wankel Rotary menampilkan pengecas turbo berkembar sequential dengan 252hp pada permulaan pengeluaran kereta. Pada penghujung pengeluarannya, enjin keluar dari kilang dengan 276hp. Walaupun jangka masa produksi generasi RX-7 ini lebih lama dan dipuji kerana pengendaliannya, kurang dari 70,000 dibuat. Kereta itu lebih kompleks daripada pendahulunya dan lebih mahal. Ia juga dikeluarkan ketika gelembung harga aset Jepun meletup pada awal 1990-an.

Previous post

Bab Terbaharu "La Nuova Dolce Vita" Sampai Ke Seoul Korea

Next post

Petronas Primax 97 Dengan Pro-Race Dilancarkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *