Berita Auto

Toyota C-HR 2020

Ini dia Toyota C-HR 2020 dan ia mungkin kelihatan sama seperti model semasa tetapi telah dirawat dengan serba sedikit peningkatan. Ya, hanya sedikit nip dan tuck dilakukan kerana ia sudah mempunyai bahasa reka bentuk yang kuat. Jurutera Toyota memutuskan untuk menambah ciri-ciri teknologi dan membina bahasa reka bentuk yang menarik dan prestasi dinamik yang cemerlang yang telah dianugerahkan status ikonik segmen C-SUV syarikat dalam julat model Toyota.

Toyota CHR 2020

Dijadualkan untuk pasaran Eropah dahulu, versi pacuan kanan harus siap untuk Malaysia pada tahun yang akan datang, 2020.

UMW Toyota telah menyaksikan jualan C-HR semasa yang menggalakkan dan dengan versi revisi ini UMW Toyota mungkin diilhamkan untuk memperkenalkan versi baru ini dan khususnya versi Hibrid untuk memenuhi khalayak pembeli yang lebih luas.

Dilancarkan pada tahun 2016 dan diposisikan sebagai crossover dinamik yang menggabungkan penampilan mewah dipadankan dengan keupayaan pengendaliannya – namun menghasilkan prestasi pelepasan terbaik segmen – Toyota C-HR pertama mempunyai kesan yang kuat pada segmen C-SUV.

Pengenalan powertrain hibrid tambahan memberikan pelanggan pilihan dua hibrid yang berbeza, satu ciri yang unik dalam segmen tersebut. Sistem hibrid 1.8 liter liter kekal, prestasi ekonomi yang dipertingkatkan dengan bateri lithium-ion yang ditingkatkan, dengan CO2emisi serendah 109 g / km. (WLTP)

Yang teratas julatnya adalah sistem 2.0-litre Hybrid Dynamic Force yang berkuasa. Menjana 184 hp dan emisi CO2 dari hanya 118 g / km (WLTP), sistem ini menggabungkan kecekapan tinggi dengan peningkatan kuasa yang ketara dan, melalui penggantungan yang dikemas kini dan peningkatan NVH, perjalanan yang lebih lancar, lebih tenang dan tahap dinamik pemanduan yang baru.

Powertrain hibrid 90 kW / 122 hp 1.8 pula kini dilengkapi dengan pek bateri lithium-ion yang lebih kecil, lebih ringan dan lebih kuat. Ini dapat menyerap dan menyampaikan lebih banyak arus elektrik, meningkatkan daya tarikan motif elektrik. Sistem ini lebih semula jadi untuk dipandu dan mengekalkan standard pelepasannya pada hanya 109 g / km (WLTP).

Toyota C-HR 2020 juga ditawarkan dengan enjin turbo 1.2 liter. Memberi 85 kW / 116 hp dan tork 185 Nm, unit ini menghasilkan emisi CO2 dari 154 g / km (WLTP) dan mengembalikan penggunaan bahan api gabungan dari 6.9 l / 100 km (WLTP).

Ada juga versi 2 liter dengan 109 kW / 148 hp, tork 189 Nm CVT tetapi ini hanya untuk pasaran Eropah Timur.

Previous post

Pelancaran Global Rolls Royce Black Badge Cullinan

Next post

Harley-Davidson Umum Barisan Motosikal 2020 Mereka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *