Kemalangan / Rosak / Recall

Kakitangan CIMB Maut Dilanggar Pemandu Mabuk Semalam

Seorang lagi mangsa yang tidak bersalah kerana memandu mabuk. Malam tadi selepas satu acara CIMB, kakitangan CIMB (bank) dalam perjalanan pulang ke rumahnya seorang pemandu mabuk melanggar keretanya dengan teruk sehningga dia meninggal dunia.

Drunk Driving

Pemandu mabuk sekarang berada dalam tahanan polis tetapi pemandu wanita yang tidak bersalah itu telah kehilangan nyawanya. Ini bukan isu terpencil dan lebih banyak perlu dilakukan dari segi penguatkuasaan.

Kedai-kedai hiburan sepatutnya mempunyai cek dan balance untuk mengelakkan pemandu mabuk dari memandu kereta mereka.

Kita semua mempunyai orang yang tersayang yang keluar pada waktu malam. Sama ada untuk kerja, makan malam, hiburan, sosial atau keagamaan dan mereka, memandu. Mereka mungkin mangsa pemandu mabuk yang mungkin melanggar mereka dan kami sudah pasti akan merasai kehilangan dan kemarahan ini.

Beberapa cadangan penguatkuasaan yang boleh dilakukan untuk menangani masalah ini.

  1. Tempat letak kereta di sekitar pub, kelab malam, bar dan lokasi hiburan perlu mempunyai mandatori Tempat letak kereta di sekitar pub, kelab malam, bar dan lokasi hiburan harus mempunyai alat penganalisis nafas untuk memeriksa semua pemandu sebelum meninggalkan tempat letak kereta.
  2. Pihak polis, di mana mungkin, harus menjalani operasi lebih awal. Bermula dari pukul 10 malam … dan bukan selepas tengah malam.
  3. Denda untuk memandu mabuk harus lebih tinggi dan tanpa kelonggaran.
  4. Malah peronda polis motosikal juga harus membawa alat penganalisis nafas dan melakukan pemeriksaan rawak selepas jam 9 malam di kawasan ramai penduduk.
  5. Kempen kesedaran tidak membantu kerana pemandu mabuk percaya bahawa mereka tidak akan ditangkap, jadi belanjakan wang itu untuk menambahkan lebih banyak alat penganalisis nafas untuk digunakan oleh lebih banyak pegawai polis.
  6. Walau apa pun, penguatkuasaan terbaik dalam hal ini adalah kawan-kawan pemandu mabuk itu sendiri. Nasihatilah kawan anda yang mabuk itu supaya mengambil teksi atau ride-sharing. Atau yang terbaik adalah, sebelum bertemu di mana-mana yang anda tahu mereka akan minum, anda pastikan mereka pergi dengan pengangkutan awam atau pergi dengan berkongsi kereta. Jadikan itu satu tabiat untuk mengingatkan antara satu sama lain bahaya memandu mabuk.

Kongsi artikel ini untuk mengingatkan kita nasib wanita yang tidak bersalah ini yang mungkin isteri / anak perempuan / kakak / sepupu / sahabat / jiran yang hanya mahu pulang ke rumah selepas bekerja sehari suntuk.

Drunk driving 2
Previous post

Auto Bavaria Berpindah Ke Fasiliti BMW Terbesar Di Asia Tenggara

Next post

Adakah Anda Akan Beli Kenderaan Import Hibrid Yang Dibaikpulih/AP?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *