Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Adakah Anda Akan Beli Kenderaan Import Hibrid Yang Dibaikpulih/AP?

Ini harus diberi perhatian yang serius.

Tidak lama lagi, anda akan mula melihat lebih banyak hibrid terpakai dari Jepun kerana mereka berumur dan dimasukkan ke dalam sistem sebagai kereta terpakai dan sekerap Jepun.

hibrid import

Kini, ini adalah satu lagi pertaruhan kerana anda tidak akan dapat catatan perkhidmatan atau laporan perbatuan yang benar. Banyak hibrid Jepun yang diimport dari Jepun digunakan sebagai teksi atau kereta sewa dan mungkin mempunyai perbatuan yang sangat tinggi yang meternya telah diubah untuk kelihatan cantik untuk dijual. Ini memerlukan catatan yang betul untuk memastikan bateri mereka masih baik untuk beberapa tahun atau sekurang-kurangnya, pengimport sediakan bateri baharu atau yang lebih baik, menawarkan harga yang lebih rendah yang mencerminkan harga bateri gantian pada tahun-tahun akan datang.

Jadi, bagaimana kalau harga yang diminta benar-benar masuk akal?

Memang ada tawaran yang baik di mana-mana, jangan terkam terus dengan tawaran pertama yang anda lihat kecuali anda sudah bersedia untuk melakukan pemeriksaan kenderaan. Tidak seperti kereta bertenaga petrol atau diesel, hibrid adalah kenderaan komponen tamkbahan baharu dan sudah tentu pek bateri elektrik yang sangat mahal yang memerlukan pemeriksaan.

Pengimport kereta terpakai tidak akan mempunyai sejarah perkhidmatan kereta hibrid yang dijual. Oleh itu, anda memerlukan bantuan pemeriksa teknologi perisian dan sistem bateri motor elektrik.

Adakah kereta ini dari taufan Jepun?

Kebelakangan ini kita telah melihat taufan memukul Jepun dan banyak gambar yang menunjukkan kereta rosak dan dibanjiri. Banyak kenderaan ini mungkin hibrid dan ada kemungkinan bahawa beberapa hibrid terkena banjir dan sudah pun kering, dibersihkan dan disiapkan untuk eksport melalui peniaga yang dahagakan keuntungan untuk pembeli Malaysia yang tidak menyedariperkara ini.

Sekiranya hibrid sudah terkena banjir, ia tidak bermakna ia harus dihapuskan, tetapi ia mesti diperbaiki dan mempunyai komponen rosak yang basah diganti untuk memastikan ia sesuai untuk pemilik seterusnya (pemilik Malaysia). Bagi kebanyakan pengimport kereta, ini tidak penting.

Jika anda berasa ini tidak benar, mari kita lihat pada kereta mewah petrol yang diimport dari beberapa peniaga ini. Barang-barang yang asas seperti tayar tidak ditukar. Penjajaran tayar tidak dilakukan. Servis yang betul tidak dilakukan. Satu-satunya kerja yang dibuat adalah pembersihan dalaman dengan kerusi yang dibalut dengan plastik dan penggilapan luaran untuk mengilatkan kenderaan sebaik mungkin untuk kelihatan seperti kenderaan baharu. Permainan jualan adalah mudah. Tolak besi yang ada secepat mungkin dan kemudian ucapkan selamat tinggal kepada pelanggan.

Belanja sedikit sekarang untuk jimat banyak kemudian.

Anda harus pastikan kereta diperiksa sebelum anda membelinya dan di kebanyakan peniagaan ini adalah kos anda dan ianya lebih baik untuk anda berbelanja sedikit sekarang untuk memastikan bahawa kenderaan itu sempurna sebelum membeli kalau tidak anda akan membawa pulang kenderaan ‘lemon’ dan anda akan dibelenggu dengan masalah pembaikan kerana peniaga tidak memberi jaminan.

Ingat, peniaga ini bukan jenama yang diberi kuasa dan oleh itu mereka tidak mempunyai khidmat lepas jualan, servis dan jaminan seperti peniaga kereta baru. Anda perlu guna peguam atau tribunal undang-undang untuk membuat apa-apa tuntutan dan dari pengetahuan kami tidak banyak pembeli kereta lemon di Malaysia yang berjaya menuntut dari pengimport kereta.

Previous post

Kakitangan CIMB Maut Dilanggar Pemandu Mabuk Semalam

Next post

Nilai Proton X70 Terpakai 11 Bulan Kemudian

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *