Berita Auto

VW Golf TCR Akan Datang Ke … Bilik Pameran Kereta Reconditioned

Malaysia terlepas peluang dengan Volkswagen Golf TCR.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Pacuan roda hadapan baru VW Golf GTI TCR ini tidak kesampaian ke bilik pameran Malaysia kerana beberapa sebab, yang utama adalah, permintaan tinggi di pasaran lebih dekat ke rumahnya. Ini hanya bermakna pada suatu masa tidak lama lagi, peniaga kereta akan membeli kereta ini yang terpakai di England dan mengimportnya ke Malaysia pada harga yang tinggi dengan jaminan dan servis selepas jualan. Tetapi … ini adalah keadaan yang sudah dan akan berlaku selama-lamanya.

Golf yang agak istimewa ini menggunakan enjin berjenama 4-silinder turbocharge yang berpangkalan di Wolfsburg untuk menyampaikan 213 kW dan 380 Nm, berbanding 169 kW dan 350 Nm GTI yang standard.

vw-tcr_2 vw-tcr_3 vw-tcr_4

Dilengkapi dengan transmisi dual-clutch tujuh kelajuan, VW mengatakan model khas ini mampu memecut dari sifar hingga 100 km / j dalam 5.6 saat yang merupakan lapan persepuluh lebih cepat daripada GTI standard.

Walaupun kelajuan tertinggi disenaraikan sebagai 250 km / j, limiter boleh dibuang secara pilihan, menaikkan kelajuan ke 260 km / j yang sebenarnya tidak diperlukan kerana kita tidak ada jalan yang cukup untuk mencuba ini. Golf panas ini juga boleh memecut dari sifar hingga 80 km / jam dalam hanya 4.1 saat.

Berat kerb kira-kira 1410 kg, manakala penggunaan bahan api pada kaedah WLTP yang baru (enjin Golf GTI TCR dilengkapi dengan penapis zarah petrol) dituntut sebanyak 6.7 L / 100 km.

vw-tcr_6 vw-tcr_5 vw-tcr_7

Dari luar, ianya datang dengan roda forge “Belvedere” 18-inci (atau aloi “Milton Keynes” dalam saiz yang sama sebagai alternatif), penutup cermin sisi hitam, sambungan sill baru, splitter depan baharu, spoiler bumbung gaya-TCR dan diffuser di bahagian belakang. Di samping itu, logo TCR dijangka tersuluh ke jalan apabila pintu depan dibuka.

VW berkata Golf GTI TCR boleh disesuaikan dengan pilihan seperti hiasan sarang lebah baru untuk panel sisi, penutup cermin sisi karbon, bumbung yang dicat hitam, serta pelbagai roda aloi 19-inci.

Lihatlah sendiri kereta ini di bilik pameran kereta terpakai tidak lama lagi.

vw-tcr_8 vw-tcr_9 vw-tcr_10

 

 

 

Previous post

Harga Mazda CX-5 Turbo Baharu Di Malaysia Dianggar Sekitar RM176,000

Next post

Porsche Taycan Tiba Dengan 761 PS

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *