Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Konsep BMW 4 Bayangan Muka Baharu 4-Series

Konsep ini boleh menjadi kenyataan seawal setahun dua.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

BMW baru sahaja membuat pelancaran besar besaran Konsep BMW 4 yang seksi ini di IAA 2019 di Frankfurt.

Kereta ini merupakan penafsiran yang berpusat pada masa depan DNA yang berkekalan di BMW Group yang mewakili keajaiban pemanduan coupe pada tahap paling menarik.

BMW-4_Concept-2 BMW-4_Concept-3 BMW-4_Concept-4

Muka Baharu 4 Series

BMW Concept 4 terletak mengepak-ngepak berhampiran dengan jalan raya. Gril buah pinggang yang tersendiri, pengambilan udara yang luar biasa dan pengukiran yang dipamerkan dengan jelas seperti iklan untuk prestasi kereta dan daya tarikannya sebagai kereta pemandu.

BMW-4_Concept-5

Merebut perhatian di bahagian tengah hujung depan ialah gril buah pinggang menegak. Gril berorientasikan vertikal sangat lurus ke dalam kedua-dua perkadaran di bahagian depan dan masa lampau terkemuka BMW. Sesungguhnya bentuk dan reka bentuknya merujuk kepada legenda klasik  seperti BMW 328 atau BMW 3.0 CSi dan oleh itu bersinar di sejarah jenama yang lama dan berjaya di BMW sebagai pembuat coupe terbaik.

BMW Concept 4 memaparkan bentuk tandatangan BMW yang paling moden. Bonet yang diregangkan, jarakroda panjang, garisan yang mengalir, dan cerun pendek membuat garis besar coupe moden, anggun dan dinamik dan menghantar tenaga mengalir melalui badan yang rendah walaupun ia tetap diam. Dalam siluet, permukaan ultra tulen BMW Concept 4 baharu membentuk badan utama yang kuat.

BMW-4_Concept-6 BMW-4_Concept-7 BMW-4_Concept-8

Roda aloi aloi BMW Concept 4 turut kaya dengan perincian. Barangan 21 inci ini mewakili reka bentuk lima-spoke sporty, menarik mata ke titik pusat mereka. Bilah hadapan rumitnya mempunyai kemasan yang tinggi, sedangkan permukaan terbalik sangat halus menghasilkan kesan yang gelap dan memberikan reka bentuk rim kontras yang canggih.

Bahagian belakang BMW Concept 4 duduk rendah di atas jalan raya, memandangkan ianya kereta sporty. Peralihan garis karakter dari bahagian tepi ke hujung belakang menyapu luas dan mendatar dan secara visual mengurangkan ketinggian coupe dari tanah. Dari hujung depan, permukaan berukuran besar dan jernih dengan hanya sebilangan kecil garisan adalah tema yang dominan. Purism berjalan melalui setiap elemen hujung belakang dan menghasilkan grafik ekor yang menonjol.

BMW-4_Concept-9 BMW-4_Concept-10 BMW-4_Concept-11

Previous post

Audi RS7 Sportback Dengan 800Nm Tidak Akan Sampai Ke Malaysia

Next post

CT200 Hibrid Dari Lexus Patut Diberi Pertimbangan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *