Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Evasive Motorsports Menyiapkan Toyota Supra Ini Untuk SEMA

Binaan yang akan kelihatan mengagumkan hanyalah salah satu daripada banyak yang akan datang untuk Supra baharu ini.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Di sini terdapat program penalaan lain untuk Toyota Supra semua baharu dan ia adalah dari Motorsports Evasive yang berpangkalan di California. Rupa penalaan jalan untuk GR Supra ini beberapa tidak beberapa padan dengan Konsep Toyota GR Supra GT4 yang ditunjukkan pada Pameran Motor Geneva 2019 pada bulan Mac.

toyota-supra-sema-2

Kit-badan dari Evasive Motorsports ini telah dibangunkan bersama dengan kelajuan. Kit ini menjadikan Supra lebih rendah, lebih luas, dan lebih garang. Ia menambah splitter ke bumper depan, skirt sisi, dan sayap yang besar dibelakang. Cermin pintu yang lebih kecil dan roda aloi BBS menambah sentuhan penamat kepada rupanya.

Dari ruang pameran Toyota, Supra ini dilengkapi dengan enjin BMW 3.0 liter lurus-enam yang dilengkapi dengan twin-turbocharger untuk menyampaikan 340 kuasa kuda dan 500Nm tork yang boleh digunakan. Ia hanya mengambil masa 4.3 saat untuk mencapai 100km / jam dari keadaan terhenti dan Supra ini datang dengan belakang yang suka membuang apabila terus ditekan.

toyota-supra-sema-3

Ketua jurutera Toyota Tetsuya Tada telah mengesahkan kepada media bahawa varian Supra yang lebih laju akan dibina dan sedang dalam perjalanan.

Evasive Motorsports bukanlah syarikat pertama yang memasang Supra 2020 dengan kit badan dan bukan sahaja mereka yang akan mempersembahkan Supra yang ditala di pameran SEMA tahun ini. Kit penuh ini berharga hampir USD24,000 iaitu kira-kira RM90,000 dan ini boleh membelikan anda sebuah sedan keluarga atau trak pikap di Malaysia.

toyota-supra-sema-4

TRD Toyota sendiri telah mendedahkan beberapa bahagian aftermarket yang dibangunkan untuk coupe ini Mei 2019 lalu, dan mengumumkan rancangan untuk menjualnya kepada peminat Jepun yang mencari peningkatan visual.

Supra ini direka bentuk untuk menjadi kereta sukan yang mengasyikkan dan juga Shigeki Tomoyama, presiden Bahagian Gazoo Racing Toyota, berkata Ketua Pegawai Eksekutif Toyota Akio Toyoda mengambil peranan aktif dalam pembangunan Supra kerana dia mahukan ia mempunyai gandar belakang yang “lebih mudah alih” supaya kereta sport ini mempunyai ekor yang suka bergoyang-goyang.

toyota-supra-sema-5

Previous post

Senarai Harga Mazda Malaysia 2019

Next post

Mazda CX-5 2.5T AWD Lancar di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *