Berita Auto

Toyota RAV4 Adalah SUV Paling Selamat Dalam Segmennya

Toyota RAV4 dapat rating tertinggi IIHS: Pick Safety Top +

Model  2019 Toyota RAV4 SUV semua baharu ini baru sahaja memperoleh pujian keselamatan ini setelah mengembalikan hasil “Baik” yang terbaik dalam setiap ujian kemalangan termasuk kedua-dua kemalangan depan bertindih kecil.

BHP Banner RAV4

toyota-rav4-2

Sistem pencegahan kemalangan depan, yang merupakan standard pada semua versi RAV4, memberikan amaran yang mencukupi dan boleh menghentikan kenderaan dari melanggar sesuatu objek pada kelajuan sehingga 25 bsj. Dan sebagai bonus tambahan, akses KUNCI penambat kerusi anak mendapat rating “Baik +” untuk kemudahan akses dan penambat tambahan.

toyota-rav4-3

Satu peringatan kepada penarafan RAV4 ialah, seperti banyak kenderaan lain, ia relevan hanya untuk model dengan lampu pilihan. Hanya lampu projektor LED adaptif pada model Hybrid Limited yang mendapat penilaian “Baik”.

toyota-rav4-4

Lampu reflektor LED pada semua model bukan hibrid dan trim Hybrid LE menerima penarafan terendah kedua “Marginal” dan Hybrid XLE, Hybrid XSE dan Hybrid Limited trim mendapat skor terendah “Lemah.” Tetapi semua skor tinggi untuk keselamatan kemalangan, brek kecemasan automatik dan akses utama tempat duduk adalah untuk semua versi RAV4.

toyota-rav4-5

Dengan RAV4 mendapat penarafan Kedudukan Keselamatan Teratas +, ia menjadi salah satu daripada enam crossover yang mendapat penarafan itu. Antara pesaing langsung, Mazda CX-5, Subaru Forester dan Hyundai Tucson mempunyai penarafan yang sama, dan juga mempunyai asterisk lampu yang serupa.

toyota-rav4-6

Hyundai Kona, crossover yang lebih kecil, dan Volvo XC40, crossover yang lebih mahal, juga mendapat penarafan Pilihan Keselamatan Teratas +.

RAV4 ini dikhabarkan akan tiba di Malaysia secara rasmi dengan UMW Toyota untuk menyaingi pemimpin segmen semasa sebelum Krismas tahun ini.

toyota-rav4-7

Jangan mengharapkan harga untuk menyaingi penjual terbaik semasa kerana RAV4 ini akan diimport sepenuhnya dan dengan senarai panjang ciri-ciri yang akan menempatkannya di atas segmen itu.

toyota-rav4-9

Previous post

Isuzu Malaysia Hantar Pasukan Sertai Kuching Marathon 2019

Next post

Model Land Rover Defender 2020 Sedang Diuji Di Padang Pasir

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *