Berita Auto

Volvo Memanggil Balik Hanya Kereta Berkuasa DIESEL

Pemilik Volvo Malaysia tidak perlu risau.

BHP Banner 1

Volvo memanggil balik semula 507,000 kenderaan di seluruh dunia kerana komponen enjin yang rosak dan, dalam hanya dalam kes-kes yang melampau, boleh mengakibatkan kebakaran. Ini hanya untuk Volvo berkuasa diesel dan pemilik kereta Malaysia tidak perlu bimbang kerana diesel Volvo tidak dijual secara rasmi di Malaysia.

Volvo berkata siasatannya sendiri telah mendapati bahawa “dalam kes-kes yang sangat jarang, manifold pengambilan enjin plastik boleh cair dan / atau berubah bentuk.”

Kereta yang ditarik balik dihasilkan antara 2014 dan 2019 dan mempunyai enjin diesel 2.0 liter, empat silinder, kata Volvo.

Model yang terjejas ialah S60, S80, S90, V40, V60, V70, V90, XC60 dan XC90 serta diesel.

Walaupun syarikat tidak mempunyai laporan kemalangan atau kecederaan peribadi, semua pelanggan akan menerima surat meminta mereka untuk menghubungi peruncit tempatan mereka untuk tindakan pembetulan.

“Dalam kes yang paling teruk, terdapat kemungkinan bahawa kebakaran mesin boleh berlaku,” kata Volvo.

Apabila ditanya untuk memberi butiran mengenai kesan kewangan yang berpotensi, Stefan Elfstrom, jurucakap pembuat kereta berkata, “Kami tidak memberi komen mengenai kos itu.”

Syarikat berminat untuk membaiki kenderaan yang rosak secepat mungkin dan pelanggan tidak akan menanggung sebarang kos berkaitan dengan menangani kesilapan itu, katanya.

Previous post

Dasar Automotif Kebangsaan 2019 Akan Wartakan September Ini

Next post

Toyota Gazoo Racing Festival Masuk Musim ke-3

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *