Berita Auto

KIA XCEED Crossover Untuk Menyaingi Proton X50

Kia Motors baru-baru ini mengeluarkan imej pertama crossover bandar Kia XCeed baharu, yang akan didedahkan Jun 2019. Reka bentuk yang bergaya, ekspresif dan moden, kenderaan utiliti crossover baru /crossover utility vehicle (CUV) mewakili alternatif sporti kepada SUV tradisional yang lebih besar.BHP Banner KIA Xceed

Crossover baru yang bergaya ini akan terletak sebelah dengan Proton X50 jika dilancarkan di Malaysia.

Kia XCeed baru yang kelihatan seperti coupé adalah produk pusat reka bentuk Eropah jenama di Frankfurt, Jerman, yang direka di bawah arahan Gregory Guillaume, Naib Presiden Reka Bentuk untuk Kia Motors Europe. Gabungan ketinggian tunggangan dan titik pinggang rendah memberikan kereta kedudukan pemanduan yang lebih sporti daripada SUV tradisional. Kedudukan pemanduan yang dipersembahkan menawarkan pandangan yang lebih jelas ke hadapan daripada hatchback keluarga konvensional.

Lebih format dan rekaan emosi dan dinamik berbanding pesaingnya yang lebih tinggi, Kia XCeed baharu akan menawarkan tahap ruang dalaman dan kapasiti setanding dengan SUV yang paling laris di Eropah.

Reka bentuk dan sikap yang sporti dari Kia XCeed CUV yang baharu menjadikannya lebih wajar daripada lebih banyak SUV yang lebih besar dan lebih tinggi. Namun, ia menawarkan ini tanpa menjejaskan fleksibiliti, dengan pembungkusan bijaknya mencapai kabin dan ruang penyimpanan SUV di badan yang lebih sporti dan lebih padat.

Kia XCeed baharu akan diturunkan sepenuhnya pada 26 Jun untuk pasaran global berbulan-bulan sebelum ketibaan Proton X50 di Malaysia. Kami tertanya-tanya jika Kia di Malaysia akan membawa crossover baru ini ke Malaysia untuk mencabar X50 dari segi harga dan ciri untuk memberi segmen itu sedikit keriangan.KIA Xceed 2

 

 

Previous post

Akan Datang! Program Subsidi Kerusi Kereta Kanak-Kanak!

Next post

Daftar di Kolej Naza dan Menangi Tiket Grandstand MotoGP

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *