Berita Auto

Range Rover Buatan Malaysia Disahkan

Ya, betul. Range Rover tidak lama lagi akan dipasang di Malaysia dan ini bermakna, harganya akan turun dan anda juga nanti boleh membeli hibrid plug-in hybrid Range Rover Sport (PHEV).

Ia akan memberikan prestasi dan kecekapan yang mampan dengan pengenalan kuasa petrol-elektrik.

SUV prestasi yang sangat berkebolehan dan dinamik ini mempamerkan powertrain PHEV Jaguar Land Rover pertama dan mampu membuat perjalanan sehingga 51km dengan sifar pelepasan gas tailpipe apabila dipacu dalam mod semua-elektrik.

Berikut adalah 8 sebab mengapa anda perlu menunggu dan membeli Range Rover ini sebelum mencari yang lain.

  • SUV mewah ini akan dikuasai bateri lithium-ion 13.1kWh yang memberikan jumlah kuasa yang tersedia sebanyak 404bhp.
  • Sepenuh penuh, Range Rover ini boleh dipandu sejauh 51km dengan pelepasan sifar. Ini bermakna ada yang boleh memandu ke kerja tanpa menggunakan petrol.
  • Tidak akan ada pengurangan kemewahan mutlak. Ebony Vintage Tan dan Ebony Eclipse colourways baharu di kabin mewahnya. Kulit Semi-Aniline, akan menawarkan kemewahan tambahan dengan kualiti cemerlang.
  • SUV ini akan dilengkapi dengan sistem pengionan udara kabin yang baru, Nanoe ™, yang merupakan pusat tumpuan peningkatan kesejahteraan penumpang. Ia akan meningkatkan kualiti udara di dalam kabin dan boleh membantu mengurangkan alergen, virus, bakteria dan bau.
  • Gelang Land Rover Activity Key inovatif  boleh didapati dengan Range Rover Sport buat kali pertama, membolehkan pelanggan mengunci dan membuka kunci kenderaan tanpa menggunakan fob standard. Sesuai untuk pelari, perenang atau penunggang basikal yang tidak mahu membawa kunci tradisional semasa bersenam, Key Activity yang tahan lama adalah kalis air sepenuhnya ke kedalaman 18m dan direka untuk menahan suhu dari -50 hingga +125 darjah.
  • Pakar audio British Meridian akan memberikan kualiti bunyi tiga dimensi benar.
  • Pengendalian dan prestasi luar jalan masih diuruskan melalui beberapa ciri Terrain Response 2. Jadi tidak ada pengurangan dalam kebolehan luar jalannya.
  • Ia akan terus menyampaikan prestasi enjin 6-silinder JLR dalam satu pakej yang lebih padat dengan pengurangan berat badan dan pengoptimuman pelepasan CO2.

Sekarang dengan fakta ini, apa yang anda perlu lakukan ialah menanti pelancarannya di Malaysia.

Previous post

Ducati Scrambler Icon (2019)

Next post

Audi Malaysia Akan Kembali Memasang Keretanya Secara Tempatan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *