Berita Auto

Mungkin Anda Akan Teruja Dengan Hyundai Veloster N Ini

Barisan prestasi tinggi Hyundai yang dikenali sebagai N, telah dibangunkan untuk membuat denyut jantung pemandu lebih pantas apabila mereka berada di belakang roda.

Berbanding daripada memberi tumpuan kepada nombor prestasi yang jelas, Hyundai memilih untuk menekankan degupan jantung seminit atau beats per minute (BPM) peminat N, bukan revs per minute (RPM).

Dengan watak menyeronokkan yang dijadikan sebagai keutamaan, Veloster N telah dibangunkan untuk menyampaikan keupayaan mengambil selekoh yang mendebarkan ditambah pula dengan kemampuan pemanduan harian dan keupayaan perlumbaan di trek.

Tayar adalah kategori prestasi ultra tinggi, dengan tayar musim panas 225 / 40R18 Michelin Pilot SuperSport standard untuk reka bentuk roda 18-inci dan tayar musim panas 235 / 35R19 Pirelli P-Zero kompaun eksklusif untuk roda aloi 19-inci yang sedia ada.

Bahagian belakang Hyundai Veloster N mempamerkan spoiler belakang dengan reka bentuk yang lebih besar, reka bentuk fascia belakang dengan integrated diffuser dan dwi-ekzos diameter prestasi dengan aliran tinggi.

Secara mekanikal, Hyundai Veloster N menawarkan enjin 2.0 liter lebih besar, turbocharged injection berbanding Veloster Turbo.

Enjin ini mempunyai 275 kuasa kuda yang boleh didapati pada 6,000 rpm (anggaran) dan sehingga 260 lb.-ft. tork dari 1,450-4,700 rpm (anggaran) untuk prestasi responsif yang mendebarkan pada setiap rentang RPM.

Enjin prestasi tinggi ini disokong oleh transmisi bernisbah dekat, manual enam kelajuan dengan keupayaan rev-matching menurun gear.

Di samping itu, powertrain ini ada sistem ekzos pelbagai mod, aliran udara aktif dengan penggerak ekzos bebas. Dalam mod N, sistem ini menghasilkan bunyi enjin yang sangat menghairahkan pada ekzos semasa pemanduan bersemangat dan downshifts.

N Power Sense Axle melicinkan penghantaran tork.

Tuning penggantungan yang unik berasal dari penggantungan kawalan pelbagai mod elektronik dengan mod N yang khusus untuk trek yang tersedia.

Pengambilan selekoh terbaik melalui N-Corner-Carving Limited-slip yang dikawal secara elektronik. N Corner Carving Differential meningkatkan performa pelancaran, mengurangkan slip pecutan dan meningkatkan kelajuan maksimum selekoh melalui tork-vektor yang tepat.

Mod pemanduan dengan sistem kawalan N Grin termasuk Normal, Sport, N, Eco dan N Custom, membezakan tindak balas enjin, pemadanan kelajuan enjin, nota ekzos, penalaan perbezaan aktif, kadar redaman penggantungan, rasa stereng dan ciri kawalan yaw.

Brek Hyundai Veloster N menawarkan pemutar prestasi 13.6 inci yang besar pada gandar depan dan rotor 12.4 inci di bahagian belakang, kerana prestasi brek ditambah dengan rasa pedal yang mantap.

Rotor brek Veloster N standard ialah 13.0 inci di bahagian hadapan dan 11.8 inci di belakang.

Previous post

Perodua Umum Harga Kenderaan Mereka 1-3% Lebih Rendah Dengan SST Berbanding GST

Next post

Honda Malaysia Umum Harga Baharu Selepas SST

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *