Autonomi

Kereta Pacuan Sendiri ‘Self-Driving’ Apple Terlibat Dalam Kemalangan

Nampaknya pengurusan Apple telah mengigit lebih banyak dari apa yang mereka boleh kunyah dalam permainan kereta pacuan sendiri. Sebuah kereta pacuan sendiri dengan perisian kereta robotik dari Apple telah dilanggar oleh sebuah kereta lain ketika melakukan perjalanan di Silicon Valley.

Ia adalah laporan kemalangan pertama dari program ujian penjual gergasi teknologi, iPhone. Menurut laporan kepada Jabatan Pengangkutan California, kereta Apple yang bergerak pada kelajuan berjalan untuk masuk susur ke lebuh raya dan kenderaan lain melanggar bahagian belakangnya pada kelajuan kira-kira 24 kilometer sejam. Tiada siapa yang cedera.

Apple dilaporkan mula kali cuba membangunkan kereta sendiri, tetapi kemudian beralih kepada perkembangan teknologi untuk memandu autonomi. Setakat ini tiada apa yang diketahui tentang keadaan program itu.

Di California, 60 syarikat telah mendapat lesen untuk menguji kenderaan pacuan sendiri, termasuk syarikat kereta besar Jerman. Pembekal bertanggungjawab untuk melaporkan sebarang kemalangan. Kejadian ini mengesahkan bahawa kereta robot biasanya didekati oleh pemandu manusia dari belakang. Ini juga berlaku berulang kali dengan kenderaan dari anak syarikat Google, Waymo. Waymo berhasrat untuk melancarkan perkhidmatan teksi komersial pertama dengan kereta robot di negeri jiran Arizona menjelang akhir tahun ini.

 

Previous post

Nama SUV Pertama PROTON

Next post

BMW Lancar Saingan MBUX ....... Intelligent Personal Assistant

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *