Sukan

Edisi Terhad Bentley Bentayga … Hanya 10 Unit Sedunia

Untuk meraikan kejayaan rekodeka mer, Bentley telah mengumumkan edisi Terhad Bentayga yang baharu dengan hanya 10 unit sahaja.

Dicipta dan ditukang oleh Mulliner – bahagian bespoke dan pembina badan Bentley – Pikes Peak Bentayga merupakan penghormatan kepada pencapaian Bentayga W12 di gunung itu.

Bahagian eksteriornya siap sama ada dengan cat hitam Beluga atau Radium yang mencolok, dengan roda 22″ dalam kemasan dua belas nada Beluga dengan aksen Radium. Spesifikasi Hitam disertakan, menggantikan semua krom eksterior dengan komponen hitam berkilat dan menambah pembahagi serat karbon, skirt sisi, penyebar dan spoiler belakang. Motif Pikes Peak yang halus menghiasi dapra depan.

Di dalam, Mulliner Design Color Split dengan Key Lime accents dan kulit Beluga serta kulit Alcantara ke tempat duduk dan pintu. Pemandu dan tuil gear juga Alcantara, dan kain Eliade teknikal. Logo Pikes Peak menghiasi fascias serat karbon, dan nombor plat Pikes Peak melengkapkan dalamannya.

Enjin sama, 6.0-litre twin turbo W12 dengan 600 bhp and 900 Nm, digandingi dengan transmisi ZF 8 speed automatic pacuan 4 roda tetap.

Suspensi angin adaptive dan pertama dunia sistem kawalan 48V elektrik active anti-roll (Bentley Dynamic Ride) memastikan keseimbangan sempurna antara keselesaan  tunggangan  halus dan kawalan badan yang optimum. Ekzos spesifikasi sukan dan touring Bentayga melengkapkan kereta.

 

 

 

Previous post

Audi RS6 Dengan ADV7R Dan Race Widebody

Next post

VW Beetle Elektrik Dengan 4-Pintu Dirancang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *