Berita Auto

Volvo XC60 Baharu Boleh Elak Kemalangan

Volvo XC60 SUV bahara menampilkan tiga ciri-ciri bantuan pemandu advance baharu yang bertujuan untuk memastikan pemandu jauh dari bahaya.

City Safety telah dikemaskini untuk XC60 serba baharu termasuk Stereng Support, yang akan berfungsi bila brek secara automatik sahaja tidak cukup untuk membantu mengelakkan potensi perlanggaran. Dalam keadaan seperti ini, kereta akan memberi bantuan pemandu untuk mengelakkan halangan di hadapan. City Safety membantu untuk mengelakkan perlanggaran dengan kenderaan, pejalan kaki dan haiwan besar. Steering Support aktif antara 50 dan 100 km / h.

Volvo Cars juga telah menambah sistem baru yang dipanggil Oncoming Lane Mitigation, yang membantu pemandu untuk mengelakkan perlanggaran dengan kenderaan di lorong dari arah depan. Sistem ini berfungsi dengan memberi amaran kepada pemandu yang telah secara tidak sengaja keluar dari lorong mereka dengan menyediakan bantuan stereng automatik, membimbing mereka kembali ke laluan mereka sendiri dan keluar dari haluan mana-mana kenderaan dari arah depan yang dikesan oleh kereta. Sistem baru ini aktif di antara 60 dan 140 km / h.

Option Volvo Cars’ Blind Spot Information System (BLIS), memberitahu pemandu akan adanya kenderaan di blind spot mereka, juga menerima kemas kini untuk memasukkan fungsi Bantuan Steering yang membantu untuk mengelakkan potensi pertembungan dengan kenderaan yang di blind spot pemandu dengan meneraju kereta ke dalam lorong sendiri dan jauh dari bahaya secara otomatik.

Ketiga-tiga ciri-ciri baru ini mewakili langkah-langkah jelas dalam tuju hala mereka kearah kereta autonomi sepenuhnya

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Tempahan Volkswagen Tiguan Baharu Dibuka

Next post

Kia Stinger Menjalani Ujian Musim Salji di Sweden

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *