Berita Auto

Kia Stinger Menjalani Ujian Musim Salji di Sweden

Kia Stinger sedang diuji di musim sejuk Artik untuk peringkat terkini dalam perkembangannya, lebih awal daripada pengenalan pasaran pada separuh kedua tahun 2017.

Berpindah dari tempat ujian asas Eropahnya di Nürburgring Nordschleife di Jerman, jurutera kini mendedahkan sedan fastback sport baharu Kia kepada suhu bawah sifar yang melampau dan keadaan berais di utara Sweden.

Rejim ujian musim sejuk Kia juga akan memastikan ketahanan Stinger dengan suhu serendah -31 ° F (-35 ° C) membolehkan Kia untuk mengesahkan setiap elemen kereta dalam keadaan yang paling melampau.
Dalam semua pasaran di mana Stinger akan dijual, ia akan menawarkan pemilik jaminan yang terkemuka dalam industri yang sama dengan model yang lebih konvensional Kia.
Stinger ini boleh didapati dengan pilihan tiga enjin, bergantung kepada pasaran. Enjin 3.3 liter twin-turbocharged  V6 adalah yang paling berkuasa, dengan kuasa dan tork 370 ps dan 510 Nm. Dengan enjin ini, Stinger boleh memecut dari 0- 100 kilometer sejam dalam hanya 5.1 saat, menjadikannya kereta pengeluaran Kia yang paling cepat
Stinger berenjin 2.0 liter turbocharged empat silinder mampu menghasilkan 255 ps dan 353 Nm. Enjin ketiga, turbodiesel 2.2 liter dijangka mengambil kira majoriti jualan Stinger di seluruh Eropah, menghasilkan 200 ps dan 440 Nm. Semua enjin dipasangkan dengan transmisi automatik lapan kelajuan.
Previous post

Volvo XC60 Baharu Boleh Elak Kemalangan

Next post

Honda City Facelift Dilancarkan di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *