Konsep / Lakaran / Intipan

VW Mempunyai Perancangan EV Yang Besar

Volkswagen sedang membangunkan bahasa reka bentuk baru untuk generasi baru kenderaan elektrik (EV) yang dibina khas.

Klaus Bischoff, ketua reka bentuk jenama VW, berkata pek bateri membuat ia mungkin untuk menukar bentuk asas kenderaan. Yang akan membawa kepada kenderaan yang lebih tinggi dan mempunyai unjuran pendek, tudung singkat, wheelbases lebih panjang, kaca depan lebih-mencakar dan ruang penumpang yang lebih besar.

VW sedang membangunkan satu rangkaian kenderaan bateri elektrik. Didahului dengan sekurang-kurangnya tiga model dijadualkan untuk pengeluaran pada 2020.

Kereta-kereta, bermula dengan I.D. yang seperti hatchback Golf  yang debut di Amerika Syarikat di CES di Las Vegas pada bulan lalu, akan berdasarkan seni bina modular MEB baru.

Kereta elektrik binaan khusus, bagaimanapun, menimbulkan cabaran yang berbeza untuk pereka, yang terpaksa ambil kira bahagian enjin dan hud yang panjang.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

EV seperti I.D., yang dijangka dijual pada tahun 2020, secara amnya adalah lebih tinggi daripada kenderaan yang menggunakan enjin pembakaran dalaman, untuk menampung sel kuasa yang dipasang di lantai.

Oleh kerana keperluan untuk enjin hilang, A-tiangnya boleh dialih ke hadapan dengan ketara. Ini membolehkan pereka mengecilkan hud untuk apa yang diperlukan untuk memenuhi peraturan-peraturan pelanggaran dan garis panduan impak pejalan kaki. Ini membolehkan cermin depan untuk cenderung pada sudut lebih dinamik, katanya.

Dengan hampir tiada depan untuk kereta, unjuran boleh menjadi sangat pendek, memaksimumkan jarak roda dan memperluaskan ruang penumpang. Pereka VW juga menolak dashboard ke hadapan 127mm (5 inci) untuk memberikan lebih ruang kaki.

I.D. ini akan mempunyai ruang dalaman seperti Passat dengan footprint yang lebih kecil daripada Golf.

 

Previous post

Pengeluaran Kereta Elektrik Saab 9-3 Akan di Mulakan di Tianjin, China

Next post

Zhuhai Sertai Kalendar Siri TCR Asia Musim 2017

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *