Berita Auto

Mengapa Kami Suka Nissan GT-R

Kejayaan GT-R dalam perlumbaan motor adalah hebat, terutamanya dalam 1000 km setahun perlumbaan di Litar Mount Panorama Bathurst, Australia, di mana juara pada tahun 1991 dan 1992 adalah GT-R (walaupun mendapat tambahan 100 kg hukuman berat badan dan turbo pop off valve turbo pada tahun 1992 disebabkan oleh prestasi yang tiada tandingan), dan dalam siri GT Jepun di mana ia tetap dominan sehingga ke hari ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Tiada kemenangan perlumbaan lain oleh GT-R dapat melepasi kontroversi, di Macau Grand Prix Guia 1990 perlumbaan kereta touring,  R32 sokongan kilang  dipandu oleh Masahiro Hasemi mendahului perlumbaan dari permulaan ke garisan penamat yang menyebabkan gelombang protes oleh peserta Eropah.

Pada tahun berikutnya, kereta itu terpaksa membawa hukuman tambahan berat 140 kg dan menamatkan perlumbaan di tempat keempat.

Kejayaan GT-R di Mount Panorama pada tahun 1991 dan 1992, kedua-dua oleh Jim Richards, membawa kepada perubahan dalam peraturan-peraturan formula, yang ditambah untuk mengecualikan kereta turbocharged dan pacuan empat roda pada tahun-tahun berikutnya.

Ia juga menyebabkan, secara tidak langsung, perpindahan ke kategori Super Touring Car di JTCC dan penciptaan grand tour siri kereta JGTC di Jepun, di mana GT-R hanya boleh bersaing dalam bentuk pacuan roda belakang.

 

 

 

Previous post

Infiniti Kata Fire Rooster Adalah Tanda Zodiac Q60 Paling Sempurna. Apa Pendapat Anda?

Next post

Pasukan Suzuki Ecstar Diperkenalkan di Sepang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *