Gaya Hidup

Keputusan Recall Global Takata

Sehingga kini, di peringkat global, lebih kurang 12.5 juta beg udara telah pun digantikan / dibaiki – 6.7 juta beg udara sisi pemandu dan 5.8 juta beg udara sisi penumpang. Menurut data yang disediakan dari NHTSA pada awal Disember tahun ini, Honda telah memanggil semula lebih daripada 8.2 juta beg udara rosak, diikuti Toyota dengan 1.47 juta dan FCA dengan 1.46 juta.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Walau bagaimanapun, General Motors dan Mercedes-Benz telah masing-masing memanggil semula hanya 671 dan 3,434 kereta – kurang daripada 1% daripada semua kereta kedua-dua syarikat itu perlu baiki.

honda-crv1

Walaupun bilangan yang mengagumkan, 12.5 juta kereta mewakili kurang daripada 20% daripada semua kenderaan yang terlibat. Itulah sebabnya Jabatan Pengangkutan mahu mempercepatkan panggilan itu, dan motivasi pengeluar untuk mendapatkan alat ganti lebih cepat dan keutamaan diberikan kepada kenderaan berisiko. Takata menyokong kempen itu dan mengumumkan yang ia “telah secara mendadak menggandakan pengeluaran dan kapasiti kit penggantian beg udara.”

 

Previous post

Toyota Classics Dekati Belia Dengan Sumbangan RM380,000

Next post

Jualan Infiniti Meningkat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *