Berita Auto

Bahan Api Diesel Bersih Memberi Pemanduan Diesel Yang Lebih Baik

Bahan api diesel bersih – mengandungi 97% kurang sulfur. Menggunakan diesel sulfur ultra-rendah (ULSD) ini akan segera memotong pelepasan jelaga dari kenderaan diesel dan peralatan sebanyak 10%. Mengurangkan kandungan sulfur bahan api diesel adalah sama dengan mengeluarkan plumbum dari petrol semasa tahun 1970-an.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bahan api diesel bersih membolehkan pembangunan enjin generasi baru yang maju dan peranti kawalan pelepasan yang tidak boleh beroperasi dengan berkesan dengan kandungan sulfur yang lebih tinggi di dalam bahan api diesel.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Pembakaran bahan api adalah perbezaan utama antara enjin petrol dan diesel. Enjin petrol menyalakan bahan api dengan palam pencucuh, manakala diesel menyalakan bahan api dengan mampatan. Di dalam enjin, pembakaran udara dan bahan api berlaku di bawah tekanan dan haba dicipta dengan memampatkan campuran udara-bahan api supaya gigih bahawa ia terbakar secara spontan, melepaskan tenaga, yang dihantar kepada menjanakan roda pada kenderaan, gerakan omboh dan mewujudkan tenaga mekanikal.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Teknologi maju baharu seperti kawalan elektronik, suntikan bahan api common rail, variable injection timing, pembaikan konfigurasi kebuk pembakaran dan pengecasan turbo telah membuat enjin diesel lebih bersih, lebih senyap dan lebih berkuasa daripada kenderaan dahulu.

Pada penghujung perjalanan penjelasan diesel, fakta masih kekal, anda perlu diesel berkualiti baik dan dengan BHPetrol menjual  euro5 diesel berkualiti tinggi di 115 stesen di seluruh negara, anda boleh yakin dengan pengalaman pemilikan diesel yang besar.

 

 

Previous post

Yang mana lebih baik? Kenderaan Berkuasa Diesel Atau Petrol?

Next post

Volkswagen’s Golf 2017. Tontoni Video.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *