Berita Auto

Ford Tayang Kereta Lumba Mustang GT4

Di pertunjukan Specialty Equipment Market Association (SEMA) 2016 yang sedang berlangsung di Las Vegas, Ford memperlihatkan lebih dari 50 buah kenderaan konsep namun boleh dikatakan tidak ada satu pun yang seistimewa Mustang GT4.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Meneruskan legasi Mustang sebagai salah sebuah kenderaan paling terkenal dalam sejarah sukan bermotor Amerika Utara, Mustang G4 baru adalah berasaskan kepada kereta lumba Shelby GT350R- yang memenangi kejohanan IMSA Continental Tire SportsCar Challenge tahun ini.

Ford Mustang GT4 03

Ia menampilkan enjin 5.2 liter V8 dan transmisi ‘Holinger’ enam kelajuan dengan paddle shift, membolehkannya menyertai mana-mana siri perlumbaan G4 seperti IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, Pirelli World Challenge GTS dan European GT4.

Casis, termasuk peredam, lengan kawalan belakang dan batang penstabil pula adalah hasil tangan Multimatic Motorsports, manakala rimnya adalah jenis Forgeline 18 inci. Komponen aerodinamik seperti spoiler belakang, splitter, lubang angin serta diffuser belakang memastikan downforce yang lebih tinggi.

Ford Mustang GT4 02

Bahagian kokpitnya pula dilengkapi dengan roll cage, kawalan enjin, kawalan ABS serta dash logger jenis Motec.

Previous post

Perhimpunan Vespa Terbesar di Publika Hujung Minggu Ini

Next post

Penunggang Motosikal 250cc Dijemput Sertai Yamaha MT-07 Moto Thrill Day

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *