Berita Auto

LaFerrari Aperta Habis Dijual …… Berapa Unit Pemilik Malaysia?

Direka untuk pelanggan Ferrari yang paling bersemangat, LaFerrari Aperta adalah siri khas edisi terhad baharu, versi open top super car  terkenal LaFerrari.

Kami tertanya-tanya berapa ramaikah orang Malaysia yang telah membuat tempahan untuk Ferrari yang tersangat istimewa ini dan sudahkah ia siap didaftarkan sepenuhnya untuk kegunaan di jalan raya Semenanjung? Arti kata siap dengan bayaran cukai sepenuhnya untuk kegunaan harian 12 bulan setahun).

laferrari-aperta1

LaFerrari Aperta ini boleh mencapai kelajuan tertinggi yang sama, lebih daripada 350km / h, pecutan daripada 0 hingga 100 km / h dalam di bawah 3 saat dan 0 hingga 200 km / h dalam 7.1sec seperti LaFerrari. Ia juga memberikan torsional rigidity dan beam stiffness yang sama.

Perubahan kepada set-up  aerodinamik memastikan bahawa, dengan bumbung yang terbuka dan tingkap sebelah atas, angka drag tidak terjejas berbanding dengan versi coupé, kata pembuat kereta Itali yang terkenal ini.

LaFerrari Aperta powertrain, yang sama dengan LaFerrari, menggunakan teknologi hibrid. Ia menggabungkan 590 kW 6.2 liter V12 dengan motor elektrik 120kW untuk jumlah pengeluaran 900Nm.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-English_650x85_20160610

Terima kasih kepada sistem HY-KERS, ia adalah Ferrari berprestasi tinggi yang paling berkesan yang pernah dibina. Enjinnya adalah  enjin-beraspirasi semulajadi yang paling berkuasa untuk Ferrari road-going.

 

Previous post

Honda Malaysia Buka Pusat 3S Terbesar Di Terengganu

Next post

TCEC Perkenal Promosi Baharu Renault Captur

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *