Berita Auto

Kia Rio Berkemungkinan Baik Menjadi Pilihan Bernilai di Paris Motor Show 2016

Salah satu kereta baharu bermunasabah (tetapi masih menarik)  yang dipamerkan pada tahun ini Paris Motor Show adalah Kia Rio 2017.

Kia Rio adalah model paling laris global pengeluar Korea, dengan lebih daripada 473,000 dijual di seluruh dunia pada tahun 2015, 16% daripada jualan tahunan Kia. Kini memasuki generasi keempat, Rio baharu akan menawarkan pembeli B-segmen pakej menarik – direka untuk menarik lebih ramai peminat berbanding sebelum ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Rio baharu akan dibina berdasakan kekuatan utama model lamanya – reka bentuk, kos rendah dan bersifat praktikal – dengan daya penarik yang lebih tinggi, pemanduan yang lebih menyeronokkan dan beberapa ciri-ciri keselamatan yang paling advance dalam kelasnya.

kia-rio-1

 

kia-rio-7

Rio baharu ini akan diintegrasikan dengan kedua-dua Android Auto ™ dan Apple CarPlay ™, dan akan menjadi kereta pertama di dalam kelasnya yang menawarkan Autonomous Emergency Braking dengan pedestrian recognition.

kia-rio-4

Rio baharu akan dikuasakan oleh pelbagai enjin petrol dan diesel. Khususnya, Rio akan menampilkan enjin terbaharu Kia, tiga silinder 1.0 liter T-GDI (turbo petrol suntikan langsung) menawarkan kecekapan yang tinggi dan pengeluaran yang rendah.

kia-rio-3

Rio baharu akan mula dikeluarkan di kemudahan pembuatan Sohari Kia di Korea dan asas pembuatan baru Pesquería syarikat di Mexico, yang telah dibuka secara rasmi pada awal bulan ini. Generasi keempat Rio akan mula dijual secara global pada suku pertama 2017.

kia-rio-8

Previous post

Kereta Konsep Renault Trezor Dapat Gulingan Kepala di Paris Motor Show 2016

Next post

BMW di Persidangan & Pameran Antarabangsa Teknologi Hijau & Produk Eko Malaysia yang ke-7

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *