Berita Auto

Kereta Konsep Renault Trezor Dapat Gulingan Kepala di Paris Motor Show 2016

Di Paris Motor Show, Renault menayangkan sebuah kereta konsep baharunya Trezor yang menarik perhatian yang memaparkan isyarat gaya baharu Renault yang boleh didapati di seluruh julat kontemporari kereta-kereta mereka: panas, mudah, garis berahi; wajah keluarga yang jelas dan lampu signature berbentuk C.

dsc05252-1024x683

Diantara ciri-ciri menarik Renault Trezor ialah kaca merahnya dan bodywork karbon inovatif dengan kemasan permukaan yang berkontras.

Licin dan lembut seperti sutera di bahagian hadapan, bodywork kereta ini mencerminkan watak dinamiknya. Di bahagian belakang, ia mempunyai panel heksagon yang menggariskan perangai kesukanan dan teknologi Trezor. Kemasan logam Trezor menyampaikan imej yang kedua-dua anggun dan terlindung.

dsc05249-1024x683

Bayangnya memaparkan ciri klasik GT.

Pada sebelah kiri badan, penutup pengisi bahan api telah digantikan dengan tolok analog yang menunjukkan tahap pengecasan kenderaan, mengikuti jejak sports car tradisional.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Pada bahagian belakang, Trezor dilengkapi dengan lampu gentian optik moden yang mengintegrasikan laser merah. Gentian ala tali ini menghasilkan cahaya yang tersendiri lagi terang. Bila brek, kilasan dan susunan gentian optik ini  mewujudkan kesan visual yang menarik dan meningkatkan keamatan cahaya.

dsc05250-1024x683

Bahagian dalaman Trezor pula, terdapat fokus yang lebih kepada reka bentuk yang evolving.

Gaya yang selesa dan menghairahkan, dengan warna merah sebagai warna utama. penumpuan kepada keseronokan pemanduan dan menggunakan banyak bahan-bahan yang berkualiti tinggi diperbuat  daripada kayu dan kulit. Dengan campuran tukangan, teknologi dan sentuhan Perancis, kokpit menawarkan rasa yang lebih licik, dalaman yang semakin halus dari model Renault masa depan, lengkap dengan connectivity canggih.

Bumbung Renault Trezor adalah seperti kerang, ianya perlu dibuka untuk mendapat akses kepada bahagian dalaman.

 

 

 

 

 

Previous post

Gambar-gambar Awal Dari Paris Motor Show 2016

Next post

Kia Rio Berkemungkinan Baik Menjadi Pilihan Bernilai di Paris Motor Show 2016

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *