Berita Auto

Ini Dia Honda CR-V Generasi Ke-5

Honda sudah membuka tirai kepada generasi kelima Honda CR-V serba baharu di Amerika Syarikat. Direka semula dan direkayasa  CR-V 2017 mempunyai gaya berani baharu, dalaman yang lebih premium, buat kali pertama untuk model ini, enjin turbocharged dan banyak ciri-ciri baru dan teknologi yang bertujuan untuk mengekalkan status CR-V sebagai penanda aras yang secara terang-terangan dalam segmen SUV kompak yang sangat popular.

 

cr-v-2

Signature lampu LED Honda. Pertama kali untuk Honda,  Sistem Automatik Shutter Grille yang merendahkan seretan aerodinamik dan A-tiang sempit untuk penglihatan yang lebih baik. Pertama kali untuk Honda, Hands-Free Access Power Tailgate, yang membolehkan anda membuka dan menutup pintu tailgate dengan sensor kaki diaktifkan bawah belakang kenderaan.

cr-v-4

Enjin pertama kali turbocharged untuk CR-V, lebih kuat dan cekap bahan api 1.5 liter DOHC, direct-injected dan turbocharged in-line 4 silinder powerplant memberi 190 kuasa kuda. Semua enjin akan dipadankan dengan penukaran gear yang lancar dan sporty  continuously variable transmission  (CVT) dengan logik kawalan Honda G-Shift.

cr-v-7

MacPherson strut depan dan bahagian belakang suspensi multi-link menggunakan low-friction dampers yang ditala khas dengan kedua-dua model FWD dan AWD termasuk tubular front dan rear stabilizer bars solid yang menggalakkan turn-in cepat  dan konar mendatar.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dual-pinion, variable ratio Electric Power Steering (EPS) juga menyumbang kepada stereng rasa langsung dan memuaskan CR-V.

cr-v-8

Kabin yang lebih luas, dengan ruang dalaman top-in-class dan ruangan kerusi belakang top-in-class.

cr-v-6

Start enjin secara Remote , dwi-zon kawalan iklim, cermin sisi dipanaskan, Parking Electric Brek (EPB), port USB mengecas belakang,  kerusi penumpang hadapan dengan pelarasan letrik 4-way dan kerusi pemandu dengan pelarasan letrik 8-way dan letrik 4-way lumbar support dan tempat duduk depan belakang yang dipanaskan.

cr-v-5

Previous post

Cuba Try Toyota Sienta 1.5L

Next post

Penampilan Sulung Range Rover Edisi Terhad Rekaan Piet Boon di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *