Motosikal / Lain Lain Roda

Honda Rai Fireblade dan CB Dengan Barisan Model Baharu

‘Fireblade’ dan ‘CB’ adalah dua nama yang tidak akan terpadam dari sejarah motosikal dunia. Bagi menyambut ulangtahun ke-25 pelancaran CBR900RR Fireblade, Honda kini memperkenalkan CBR1000RR Fireblade versi SP dan SP2.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Sejak hari pertama diperkenalkan, Fireblade sentiasa memfokuskan berat, pengendalian dan ketangkasan. Model 2017 ini mempunyai peningkatan aspek nisbah kuasa-berat sebanyak 14% dengan pengurangan berat sebanyak 15 kg dan penambahan kuasa sebanyak 10.7 hp.

Ia juga menampilkan pakej elektronik yang dibangunkan khas dengan model RC213V-S. Ia merangkumi beberapa mod kuasa, tetapan brek enjin, Quickshifter, Downshift Assist, Selectable Torque Control dan juga ABS.

Honda CBR1000RR Fireblade SP2

Versi SP2 pula didatangkan dengan beberapa komponen tambahan termasuk rim Marchesini, dan injap, kebuk pembakaran dan omboh yang diubahsuai. Menurut Honda, satu kit khas untuk kegunaan litar sama ada untuk perlumbaan atau sekadar suka-suka juga akan disediakan.

Honda CB1100 EX

Juga ditayang di Intermot adalah CB1100 EX dan RS yang dinaiktaraf. Seluruh tangki minyak telah direka semula dan tiada jahitan kimpalan yang kelihatan. Penghadang sisi, tempat duduk, dapra belakang dan tempat meletak kaki juga diperbaharui supaya lebih kukuh. Lampu LED memberikan sentuhan moden pada gaya retro manakala ekzos yang lebih pendek memberikannya bunyi penuh karakter.

Honda CB1100 RS

Jika CB1100 EX tampil dengan gaya klasik dengan rim 40-jejari bersaiz 18 inci, CB1100 RS membawa imej yang lebih sporty a la café racer dengan rim aluminium 17 inci yang dibalut tayar lebar, sudut caster yang lebih tegak dan bar hendal rendah.

 

Previous post

Naza World Call Centre Dibuka

Next post

Tonton Video BMW Yang Aneh Tapi Mengasyikkan

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *