Gaya Hidup

Ford Sedang Mencipta 2.0 liter EcoBlue Power Diesel Baharu

Letak tepi semua skandal pelepasan diesel yang kini dilanda Volkswagen, diesel telah berjaya menembusi Malaysia dan seluruh Asia Tenggara untuk pasaran kenderaan penumpang, terutamanya dengan trak pikap gaya hidup dan SUV berdasarkan trak pikap.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Trak pikap berkuasa diesel telah menjadi begitu popular sehinggakan Isuzu sudah pun menjual enjin 1.9  Ddi baharunya yang menghasilkan 150hp dan 350Nm tork, dan dipadankan dengan 6 kelajuan Sport Shift gear dengan D-Max mereka yang popular .

Enjin diesel siap Euro 5 diesel tidak lama lagi akan sampai ke Malaysia dan seluruh rantau ini.

ford-ranger1

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-English_650x85_20160610

Inilah sebabnya mengapa Ford baru-baru ini mengumumkan enjin baru 2.0L EcoBlue yang akan berada di pasaran tidak lama lagi. Ford Ranger yang popular dijual dengan diesel 2.2L dan 3.2L enjin diesel dan masih ada senarai menunggu berbulan untuk model 3.2L Wildtrak. Dengan diesel euro5 berkualiti  tinggi kini boleh didapati di 110 stesen BHPetrol di seluruh negara, ia akan mudah untuk Isuzu dan Ford untuk melancarkan enjin kapasiti diesel rendah baru mereka tidak lama lagi.

ford-ranger-engines

Enjin diesel Ford EcoBlue baharu memang masuk akal walaupun harga bahan api adalah pada tahap yang masih rendah di Malaysia kerana ini akan merangsang lebih banyak pembeli kereta untuk bergerak ke sebuah trak gaya hidup diesel.

 

Previous post

Ford Transit, Cukup Besar Untuk Buat Mobile Gim

Next post

Isuzu D-Max Baharu Dilancarkan - Harga Dari RM83,000

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *