Berita Auto

Infiniti QX30 2017

Infiniti QX30 semua-baharu 2017, dicipta untuk generasi pembeli premium baharu yang menghargai reka bentuk kategori-ingkar dalam dan luar, mempunyai penampilan yang penuh makna yang membuat kenyataan visual yang berani sebagai sebahagian daripada barisan model premium Infiniti.

infiniti-qx30-9

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

infiniti-qx30-3

Serba boleh juga sesuai digunakan untuk menerangankan powertrain QX30 baharu, yang menyediakan satu, pengalaman pemanduan dinamik, keyakinan, inspirasi dibantu oleh Intelligent All-Wheel Drive yang tersedia.

infiniti-qx30-4

Unit standard 2.0 liter empat silinder turbocharged ini menjana 208 kuasa kuda pada 5500 rpm, dengan tork puncak 258 lb-ft dari 1,200 – 4,400 rpm. Enjin ini telah direkabentuk untuk campuran prestasi responsif dengan kecekapan bahan api yang dipertingkatkan.

infiniti-qx30-6

Ia mempunyai blok aluminium dan kepala silinder ringan dengan chain-driven dual-overhead camshafts, die-cast aluminium crankcase silinder dan optimized crank assembly, menghasilkan kekurangan keberatan, mengurangkan geseran dan meningkatkan kecekapan.

infiniti-qx30-7

QX30 ini juga termasuk idle stop-start system (ISS) dalam kombinasi dengan enjin turbocharged 2.0 liter. Enjin dibangunkan bersempena dengan Daimler dan diperoleh daripada Kolleda, Jerman.

infiniti-qx30-5

Model QX30 2017 mempunyai sistem penghantaran dwi-klac 7-kelajuan. Dual-clutch bijak pra-memilih gear supaya peralihan seterusnya adalah sentiasa bersedia, manakala mod manual membolehkan  pemandu mengawal pertukaran gear apabila dikehendaki. Menyampaikan pecutan lancar di mana-mana kelajuan dan dalam mana-mana gear, tork hampir tanpa gangguan semasa perubahan gear, mengurangkan lonjatan semasa sedang bergerak dan antara syif. Paddle shifters adalah standard.

infiniti-qx30-5

Infiniti QX30 ditawarkan dalam pilihan sembilan warna luaran: Black Obsidian, Blade Silver, Chestnut Bronze, Graphite Shadow, Ink Blue, Liquid Copper, Magnetic Red, Majestic White dan Malbec Black.

infiniti-qx30-8

Previous post

Audi TT S Line Competition Janji Lebih Sporty

Next post

Adakah Ini Depan Audi RS5 2017?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *