Gaya Hidup

Volkswagen Bermula Mengubah Suai Enjin 1.2 liter EA189 TDI Mereka

Di Jerman pelanggan dimaklumkan secara proses dua peringkat. Dalam peringkat pertama, semua pemilik terbabit telah pun dimaklumkan melalui surat bersetuju dengan Federal Motor Transport Authority bahawa kenderaan mereka terlibat dalam program pengubahsuaian. Dalam surat kedua, pelanggan kemudian akan diminta untuk membuat temujanji dengan rakan perniagaan pilihan mereka. Dihantar dalam beberapa bahagian, surat ini kini juga akan ke pemilik model yang dinyatakan di atas dengan enjin TDI 1.2 liter.

Pengubahsuaian untuk kenderaan dengan enjin TDI 2.0 liter terjejas bermula sejak awal tahun. Ini diikuti oleh pelaksanaan penyelesaian teknikal untuk kenderaan dengan versi keupayaan enjin paling kecil yang terjejas, jenis enjin EA189 itu. Penyelesaian teknikal dengan itu kini boleh didapati untuk model yang terjejas dengan TDI 2.0 liter dan enjin TDI 1.2 liter.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dengan pengubahsuaian ini, semua kenderaan memenuhi keperluan undang-undang. Federal Motor Transport Authority juga telah mengesahkan tanpa sekatan bahawa penyelesaian teknikal bagi model ini menyebabkan sebarang perubahan untuk menjana tahap penggunaan, data prestasi atau pelepasan bunyi bising. Federal Motor Transport Authority sebelum ini telah mengesahkan semua kenderaan lain yang diluluskan setakat ini untuk recall ini.

Volkswagen berterusan untuk meletakkan segala usaha ke dalam melaksanakan penyelesaian teknikal dan akan membetulkan semua kenderaan terjejas dengan isu NOx nya. Ini dilakukan melalui rundingan dengan pihak berkuasa yang berkaitan. Pelanggan tidak akan menanggung apa-apa kos akibat daripada langkah-langkah teknikal yang dijalankan. Sebagai sebahagian daripada proses recall semua pelanggan juga ditawarkan satu cara penggantian pengangkutan sesuai yang percuma.

volkswagen-tdi

 

Previous post

Sasaran Kenderaan Berautonomi Ford

Next post

Toyota Sienta Kini di Malaysia - Harga dari RM92,900

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *