Insuran / Waranti

Tahukah Anda Tentang Detarification Insuran?

Detariffing’ adalah tindakan mengeluarkan peraturan penentuan harga industri, yang ditetapkan oleh tarif dicipta oleh badan kawal selia, dalam hal ini, Bank Negara. Arah pelonggaran tarif membolehkan industri, seperti syarikat-syarikat insurans kereta untuk meletakkan harga perkhidmatan mereka pada nilai pasaran, sebagaimana regulasi tidak diteruskan untuk menggalakkan harga pasaran terbuka. Pada masa ini semua syarikat insurans kereta menawarkan  harga /tarif dikawal selia yang sama untuk semua polisi insurans kereta.

AIG

 

Rejim detariffing adalah era di mana penyedia insurans am menawar kebakaran, kejuruteraan, tuntutan perubatan dan insurans motor telah diberi kebebasan untuk menentukan premium yang akan dikenakan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Jadi, pada tahun-tahun akan datang jika anda sedang mencari insuran kereta atau apa-apa jenis insuran yang lain, bersedia untuk dihujani dengan soalan-soalan dalam rejim detariffed. Orang yang mencari perlindungan motor, kebakaran, kejuruteraan dan peribadi akan tertakluk kepada siasatan yang rapi, sebelum mengeluarkan dasar, terutamanya jika mereka mempunyai sejarah tuntutan ganti rugi, atau dalam hal insurans motor, berapa banyak tuntutan kemalangan dan kecurian anda telah membuat. Jadi, ini akan menjadikan rakyat Malaysia menjadi pemandu yang lebih baik untuk mendapatkan premium insurans yang lebih rendah tahun ke tahun.

 

Previous post

Isuzu Malaysia Rai Ulangtahun Pertama MU-X Dengan Pesta Memancing

Next post

Hyundai Motorsport Akhiri Rally Germany Dengan 2 Di Podium

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *