Gaya Hidup

Kenyataan Uber Malaysia Tentang Pengiktirafan Ridesharing di Malaysia

“Hari ini, Kerajaan Malaysia telah mengumumkan peraturan baru yang secara rasmi mengiktiraf sumbangan positif industri ridesharing untuk penunggang, pemandu dan bandar-bandar. Peraturan-peraturan ini akan pergi jauh ke arah menyelesaikan isu-isu mobiliti bandar dan mengubah landskap pengangkutan negara.

Screen Shot 2016-08-16 at 11.39.21 PM

Bagi pihak pemandu dan penunggang kita, Uber mengalu-alukan pendekatan Kerajaan Malaysia. Peraturan-peraturan ini menghantar mesej yang jelas bahawa ridesharing tidak akan kemana-mana dan menyediakan landskap yang berdaya saing yang memperbaiki keadaan untuk keseluruhan industri, yang akhirnya memberi manfaat kepada penunggang dan pemandu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Dalam masa beberapa tahun yang singkat, perkhidmatan ridesharing seperti Uber telah diterima oleh penggubal dasar di seluruh dunia. Dari Mexico, ke Australia, ke Filipina, ke China, dan kini Malaysia, perkhidmatan seperti Uber menyampaikan manfaat kepada penunggang yang mencari cara-cara berbeza untuk bergerak, pemandu mencari peluang ekonomi baru, dan bandar-bandar mencari cara untuk menguruskan kesesakan dan memperluaskan capaian transit awam.

Di Malaysia, Uber sudah beroperasi di Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Johor Bahru, Ipoh dan Kota Kinabalu, dan ini menggalakkan kita untuk melancarkan di bandar-bandar lain tidak lama lagi. Peraturan moden boleh membiarkan perkhidmatan ini berkembang di samping memastikan keselamatan awam dan melindungi pengguna. Kami berharap dapat bekerjasama dengan kerajaan untuk meletakkan garis panduan kawal selia untuk diamalkan.

Malaysia boleh!”

— Leon Foong, GM of Uber Malaysia

 

Previous post

Kempen 'Renault Fluence It's A Big Deal' Tawar Sedan Segmen C Pada Harga Segmen B

Next post

Proton Persona Baharu Kini Dibuka Untuk Tempahan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *