Berita Auto

Apa Yang Baharu Dengan Proton Persona 2016?

Walaupun perbandingan antara Iriz dan Persona yang akan datang tidak dapat dielakkan, selama masa yang singkat kami dengan kereta baru ini, kami mendapati Proton telah melakukan penambahbaikan dan perubahan yang cukup untuk mewajarkan ia diberi nama baharu. Sudah tentu, ada beberapa perubahan yang cukup jelas, jadi mari kita mulakan dengan yang itu.

All round sensor and Fog Lamp

Lampu depan menampilkan reflectors tanpa lampu siang. Ini adalah satu langkah penjimatan kos – walaupun ia boleh masuk akal dari segi kewangan, dari sudut produk, ia agak sukar untuk memahami mengapa Iriz mendapat apa yang Persona tidak.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Reka bentuk batang gear automatiknya  baharu.

Front Cockpit

Dalaman berkonsep dwi warna hitam atas kelabu.

Lampu dalaman di tengah bumbung ala 90an.

Boot agak besar. Sebesar 510 litre.

VVT Engine

Penyandar tempat duduk depan telah direka semula untuk membolehkan lebih banyak ruangan untuk kaki di belakang. Kedudukan tempat duduk di bahagian belakang lebih natural tetapi tidak ada headrests yang boleh dilaras.

Penggunaan bahan api: Varian manual: 5.6km/l manakala varian CVT: 6.1km/l

NVH bertambah baik dengan ketara. Proton telah beralih dari 4 ke 3 mounting points enjin, tetapi ia jelas ada banyak lagi perubahan yang telah berlaku kerana ianya terasa melonjak bergenerasi kehadapan dari segi penghalusan.

Pilihan manual hanya boleh didapati dengan spesifikasi Standard dengan hanya pilihan CVT yang ada pada versi Eksekutif, Premium dan SE.

Air Bags

ESC adalah standard denagan semua varian.

 

Previous post

INFINITI VC-T: Enjin Nisbah Mampatan Pemboleh Ubah (Variable Compression-Turbocharged) Yang Pertama Di Dunia Sedia Untuk Pengeluaran

Next post

GALERI: Seharian di BMW Museum di Munich

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *