Gaya Hidup

Amerika Mahu Larang Makan & Minum Didalam Kereta

Amerika Syarikat sudah mula berdebat sama ada ia perlu undang-undang larangan makan dan minum semasa anda memandu. Jika undang-undang ini lulus, ianya berkemungkinan besar menyebabkan kebanyakan rakyat Malaysia di Amerika Syarikat meninggalkan negara itu. Lihatlah jalan-jalan dalaman bandar kita terutama sekali dalam trafik pagi. Ramai pemandu makan atau minum. Bersarapan cepat dan mudah mereka dalam kesesakan lalu lintas. Kemudian pemanduan lebuhraya yang jauh. Makan di dalam kereta telah menjadi satu amalan biasa walaupun isu serbuk makanan dan tumpahan minuman manis mengotorkan upholsteri dan menarik semut.

Eating-in-Car1

 

Tiga penggubal undang-undang  New Jersey di AS yang mahukan makan dan minum didalam kenderaan diharamkan, berkata menggunakan kereta anda sebagai restoran mudah alih adalah satu amalan yang amat mengganggu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Rayuan ini datang selepas pengumuman keputusan kajian British oleh Universiti Brunel yang mendapati  pengendalian makanan on-the-go boleh menggandakan risiko kemalangan.

Ketiga-tiga ADUN ini mahu amalan ini diharamkan dan denda sehingga USD800 dikenakan ke atas mereka yang memilih untuk mengunyah, atau meneguk, dan memandu. Tetapi ia tidak hanya makan dan minum yang ketiga-tiga mereka mahu pengawal selia persekutuan untuk melarang, mereka berkata apa-apa aktiviti yang tidak berkaitan dengan operasi sebenar kenderaan motor perlu diharamkan.

transportation and vehicle concept - man drinking alcohol while driving the car

Previous post

Steve Wyatt Buktikan Kehebatan di Ferrari Challenge Asia Pacific

Next post

Sebab-Sebab Membeli Toyota Camry Hybrid

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *