Berita Auto

Rolls-Royce Dawn Tiba di Malaysia – Harga Dari RM4 Juta

Rolls-Royce Motor Cars Kuala Lumpur hari ini memperkenalkan model Drophead empat tempat duduk super mewah yang baru iaitu Rolls-Royce Dawn.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Kehadiran model menetapkan satu penanda aras kepada segmen convertible mewah, ketika Rolls-Royce melihat pertumbuhan pesat sektor barangan mewah di Malaysia.

Rolls-Royce Dawn 08

Walaupun mempunyai reka bentuk seperti Wraith, Dawn menampilkan 80% panel badan yang unik. Malah, tayar baharu turut dibina khas untuk model ini. Ia direka dengan objektif untuk menghasilkan sebuah kereta yang nampak cantik samada ketika bumbungnya dinaik atau diturunkan.

Rolls-Royce Dawn 04

Kecemerlangan jenama itu dari segi pertukangan moden diteruskan dengan kemas panel Canadel berbentuk ladam kuda yang dipasang pada bahagian belakang kabin. Manakala kemasan kayu pada dek boleh dipilih mengikut minat individu.

Rolls-Royce Dawn 06

Para jurutera Rolls-Royce memberi perhatian khusus kepada bumbung fabrik Dawn untuk operasi yang senyap ketika dinaikkan. Ia mengambil kira-kira 20 saat untuk dinaikkan dan ini boleh dilakukan pada kelajuan mencecah 50 km/j. Menurut syarikat itu, mekanisma bumbung yang lancar dan senyap ini dipanggila ‘Silent Ballet’.

Rolls-Royce Dawn 05

Dalam aspek pacuan kuasa, Rolls-Royce Dawn mendapatkan khidmat enjin 6.6 liter V12 dengan pengecas turbo berkembar yang menghasilkan sebanyak 570 PS dan 780 Nm. Kuasa disalurkan melalui transmisi ZF lapan kelajuan.

Rolls-Royce Dawn 02

Rolls-Royce Dawn baharu ditawarkan dengan harga bermula dari RM4 juta. Peminat boleh melihat model ini dengan lebih dekat lagi di Bangsar Shopping Centre mulai 22 hingga 24 Julai, 11 pagi hingga 8 malam.

 

 

Previous post

BMW Group Malaysia Perkenalkan BMW 5 Series Edisi Terhad yang Istimewa Sempena Sambutan Ulang Tahun Ke-100 BMW Group.

Next post

Ford dan SDAC Menganjurkan Rumah Terbuka ‘Raya Get Together with Ford Family’

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *