Berita Auto

Pengilang “Ultimate Driving Machine” Bertukar Kepada “Ultimate Driverless Machine”?

Selepas seabad membina apa yang mereka panggil “ultimate driving machine,” BMW Group sedang bersedia untuk sebuah dunia di mana pelanggan akan menjadi penumpang semata-mata, dan kereta akan memandu sendiri.

bmw-fully-automated

 

Kini ada perancangan untuk overhaul syarikat sepenuhnya, di mana separuh daripada kakitangan R & D akan menjadi programmer komputer, bersaing dengan induk Google induk Alphabet, untuk membina otak untuk kereta pandu sendiri. Sebagai dunia berteknologi tinggi membuka peluang-peluang perniagaan baru, BMW melihat pesaingnya termasuk firma-firma seperti perkhidmatan internet teksi Uber dan laman web jualan Truecar.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

BMW harus melakukannya cepat, mencari rakan kongsi pembekal baru, banyak dari luar industri automotif tradisional. Hari ini, jurutera perisian membentuk hanya 20% daripada 30,000 pekerja, kontraktor dan kakitangan pembekal yang menjalankan penyelidikan dan pembangunan untuk BMW.

BMW mempunyai rancangan untuk mendapatkan nisbah 50:50 dalam tempoh 5 tahun, dengan keperluan untuk menambahkan tenaga kerja rakan kongsi dalam anggaran 15,000 hingga 20,000 orang daripada perkongsian dengan pembekal-pembekal lain.

Semakin software menjadi sama penting dengan hardware, satu lagi anjakan budaya dapat melihat BMW membebaskan sumber-sumber dengan melesenkan teknologi yang dihasilkan oleh jurutera sendiri, seperti drivetrains untuk kenderaan elektrik dan hibrid. Melebihkan kereta ‘I’ Series untuk bilik pameran BMW.

bmw-fully-automated1

Previous post

WWF dan Toyota Bersatu Sertai Living Asian Forest Project Dan Climate Change

Next post

BMW Perkenal M5 Competition Edition. Hanya 200 Unit Dibuat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *