Gaya Hidup

Pemilik Tesla Mati Dalam Kemalangan Autopilot. Berikut Adalah Kenyataan Syarikat

“Kami difahami petang semalam bahawa NHTSA telah membuka penyiasatan awal ke dalam prestasi Autopilot semasa kemalangan maut baru-baru ini yang berlaku dalam Model S. Ini adalah kematian pertama yang diketahui dalam hanya lebih 130 juta batu di mana Autopilot telah diaktifkan. Antara semua kenderaan di Amerika Syarikat, terdapat satu kematian setiap 94 juta batu. Di seluruh dunia, terdapat satu kemalangan maut kira-kira setiap 60 juta batu. Ia adalah penting untuk ditekankan bahawa tindakan NHTSA adalah semata-mata satu penilaian permulaan untuk menentukan sama ada sistem bekerja seperti yang sepatutnya.

Mengikut amalan standard kami, Tesla memaklumkan NHTSA mengenai kejadian itu selepas ia berlaku. Apa yang kita tahu adalah bahawa kenderaan itu ialah di divided highway dengan Autopilot digunakan apabila treler traktor merentasi lebuh raya berserenjang dengan Model S. Kedua-dua Autopilot mahupun pemandu perasan bahagian putih treler traktor dibelakangkan langit terang, jadi brek tidak digunakan. Ketinggian treler digabungkan dengan kedudukannya di seberang jalan dan keadaan yang amat jarang berlaku menyebabkan Model S melalui bawah treler, dengan bahagian bawah treler terkena cermin depan Model S. Sekiranya Model S terkena bahagian hadapan atau belakang treler itu, walaupun pada kelajuan tinggi, sistem keselamatan kemalangan canggihnya mungkin akan menghalang kecederaan serius seperti mana ia telah lakukan dalam beberapa insiden lain yang serupa.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_20160610

Adalah penting untuk difahami bahawa Tesla melumpuhkan Autopilot secara default dan memerlukan pengakuan yang jelas bahawa sistem itu adalah teknologi baru dan masih dalam fasa beta awam sebelum ia dapat diaktifkan. Apabila pemandu mengaktifkan Autopilot, kotak pengakuan itu menjelaskan, antara lain, bahawa Autopilot “adalah ciri membantu yang memerlukan anda memastikan tangan anda senantiasa pada stereng pada setiap masa,” dan bahawa “anda perlu untuk mengekalkan kawalan dan tanggungjawab untuk kenderaan anda “semasa menggunakannya. Selain itu, setiap kali Autopilot terlibat, kereta mengingatkan pemandu untuk “Sentiasa pastikan tangan anda pada roda. Bersedia untuk mengambil alih pada bila-bila masa. “Sistem ini juga membuat pemeriksaan yang kerap untuk memastikan bahawa tangan pemandu tetap pada roda dan menyediakan isyarat visual dan boleh didengar jika hands-on tidak dikesan. Ia kemudian beransur-ansur melambatkan kereta sehingga hands-on dikesan lagi.

Kami melakukan ini untuk memastikan bahawa setiap kali ciri yang digunakan, ia digunakan dengan seselamat yang mungkin. Lebih perjalanan batu dunia sebenar dikumpul dan akaun logik perisian acara jarang berlaku semakin dirakamkan, kebarangkalian kecederaan akan terus berkurangan. Autopilot semakin baik sepanjang masa, tetapi ia tidak sempurna dan masih memerlukan pemandu untuk kekal berjaga-jaga. Namun begitu, apabila digunakan bersama dengan pemandu pengawasan, data adalah tidak berbelah bagi bahawa Autopilot mengurangkan beban kerja pemandu dan menyebabkan peningkatan statistik yang signifikan dalam keselamatan berbanding memandu manual semata-mata.

Pelanggan yang meninggal dunia dalam kemalangan ini mempunyai keluarga yang penyayang dan kita lebih dari sedih dengan kehilangan mereka. Beliau adalah rakan kepada Tesla dan masyarakat EV yang lebih luas, seseorang yang menghabiskan hidupnya memberi tumpuan kepada inovasi dan janji teknologi dan berkepercayaan kuat dalam misi Tesla. Kami ingin merakamkan simpati yang tidak terhingga kepada keluarga dan rakan-rakannya. ”

 

Previous post

Siri GT Asia Kembali ke Jepun

Next post

"Apa yang JANGAN dibuat bila memandu balik kampung"

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *