Berita Auto

Hyundai Dan U.S. DOE Panjangkan Perkongsian Pinjaman Kenderaan Sel Bahan Api

Hyundai dan U.S. Department of Energy (DOE) memperluaskan program pengesahan kenderaan sel bahan api mereka, dari 2013 hingga 2015, untuk fasa kedua, dari 2016 sehingga 2017. Program ini melibatkan Hyundai menyediakan beberapa Tucson Fuel Cell CUVs untuk kegunaan harian dan pengesahan oleh Jabatan Alam Sekitar menggunakan infrastruktur hidrogen yang sedia ada. Fasa program ini akan membuat penggunaan signifikan stesen hidrogen baru dibuka di rantau Washington DC.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Fasa satu program Hyundai / DOE bertumpuan semata-mata di rantau Southern California, di mana infrastruktur hidrogen yang paling awal wujud. Fasa kedua memperluaskan lagi jangkauan program ini ke Northern California, Washington DC, Michigan dan Denver.

2

Fasa dua bermula pada Julai 2016 bersempena dengan pembukaan stesen hidrogen berasaskan D.C. terbaru. Tucson Fuel Cell CUVs akan menggunakan stesen hidrogen dibangunkan DOE secara meluas.

Perkongsian Hyundai / DOE  berkesan meneruskan persediaan untuk pelancaran kenderaan sel bahan api di seluruh negara dalam masa terdekat. Beberapa kelebihan utama sel-sel bahan api hidrogen ke atas kenderaan Elektrik bateri adalah keupayaan mereka diisi dengan cepat , jarak lebih jauh, saiz kenderaan berskala lebih fleksibel  dan penyelenggaraan prestasi rangkaian di kawasan iklim sejuk.

 

Previous post

Pemeriksaan Keselamatan Perodua Tweckbot Kembali untuk Pasca Aidilfitri

Next post

Bermaz Motor Lancar Mazda6 dan CX-5 Versi Diesel

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *