Berita Auto

Audi Q2 Memasuki Pengeluaran Bersiri

Audi Q2 kini telah memasuki siri pengeluaran di kilang utama Audi. Dengan SUV kompak ini “yang dibuat di Ingolstadt,” jenama Empat Bulatan ini telah memasuki satu segmen yang baru sambil menunjukkan komitmennya ke tapak utamanya di Sungai Danube.

A166730_full

Pekerja Audi menghasilkan Audi Q2 baharu mengunakan barisan A3. Ia melalui bahagian body, bahagian cat dan bahagian pemasangan bersama-sama Audi A3. Ini memerlukan pengubahsuaian yang banyak manakala pengeluaran berjalan serta perancangan logistik baru. Pengeluaran Audi Q2 kini sedang beransur-ansur meningkat kepada kira-kira 450 unit sehari.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_20160610

 

Di tapak Ingolstadt, Audi melabur dalam kaedah inovatif untuk menguasai pengeluaran yang semakin kompleks. Untuk permulaan pengeluaran Q2 Audi sebagai contoh, bahagian modul automatik sepenuhnya untuk drivetrain yang telah dipasang di barisan pemasangan, meningkatkan kapasiti simpanan tempatan.

Audi Q2  baharu, yang perdana dunianay pada Geneva Motor Show 2016, mewakili model siri  ke-13 jenama dengan Empat Bulatan. Dengan Q2, syarikat meneruskan kisah kejayaan keluarga Q nya. SUV kompak menggabungkan reka bentuk moden dengan tahap yang tinggi fungsi – ia adalah sabuah kereta panduan harian dan untuk masa lapang. Tarikan di sini termasuk lima juta versi peralatan individu dan juga penyambungan, infotainment dan bantuan sistem mewah. Audi Q2 bermula dengan enam enjin yang berbeza: tiga TFSI dan tiga unit TDI menyampaikan antara 116 hp dan 190 hp. Pesanan akan mula diambil tidak lama lagi untuk model baru dari Ingolstadt.

Tapak Audi di Ingolstadt merupakan kemudahan pengeluaran terbesar di dalam Kumpulan Audi dan loji kereta kedua terbesar di Eropah. Syarikat ini mengeluarkan lebih daripada setengah juta kereta setahun di Ingolstadt dengan Audi baru memandu dari barisan pemasangan di sana setiap 30 saat – lebih daripada 2,500 kereta sehari. Audi Q2 akan membuat sumbangan yang besar kepada masa depan tapak; ia adalah yang terakhir siri keluarga Q di bahagian bawah dan akan meningkatkan kedudukan daya saing jenama.

A166729_full

 

Previous post

KITA Tunggu Plug-in Hybrid Crossover Yang Lebih Murah

Next post

Video Pendek Lawak MMM - "Apa yang JANGAN dibuat bila memandu balik kampung" #3

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *