Berita Auto

Terlalu Cool: Renault Twingo GT Dengan 110 hp Dari Enjin 898cc

Gabungan enjin petrol 110 hp, kotak gear manual dan pacuan roda belakang melihat Renault mencadangkan satu pakej belum pernah berlaku dalam kelas kereta bandar kecil: TWINGO GT.

 

Renault Twingo GT 2

Twingo GT ini berupa sporty dan di inspirasikan oleh kereta konsep Twin’Run.
Twingo GT ini akan dipamerkan di Festival Goodwood of Speed, England, pada 23-26 Jun.

Kuasa yang lebih untuk penambahan keseronokan memandu

Twingo GT baru ini menggabungkan ketangkasan yang ada pada pacuan roda belakang kereta bandar Renault dengan kepakaran Renault Sport untuk menyampaikan lebih pemanduan yang menyeronok. Enjin turbo 898cc TCe telah ditala untuk memberikan 110 kuasa kuda dan 170Nm tork terima kasih kepada sistem pengambilan udara yang diperbaiki dan pemetaan enjin yang diubah suai, manakala gearan berbeza menyumbang kepada prestasi kereta yang baru dan suka revving ini.

Renault Twingo GT 3

Dalam usaha untuk mengambil kesempatan daripada rangsangan prestasi ini yang juga selamat, ciri-ciri casis Twingo GT yang diperbaiki semula dengan kesemua suspensi, penentukuran ESP tertentu dan stereng kadar boleh ubah. Hasilnya ialah pengendalian tajam dan maklum balas stereng responsif untuk memborong tepat dan pegangan jalan cemerlang. Ciri-ciri ini bergabung untuk memberi pemandu  TWINGO GT keseronokan yang berpatutan di belakang roda.

Twingo GT ini datang dengan pilihan empat warna, iaitu Piment Orange (baru), Lunaire Grey, Profond Black Dan Glacier White, bersama-sama dengan trim oren di dalam kabin, lencana Renault Sport disil  pintu, pedal aluminium  dan tuil tombol gear Zamac.

Renault Twingo GT 4

 

Previous post

Craft-Bamboo Lukoil Raih Podium Berganda Di Salzburgring

Next post

BMW Motorrad Tayang Motorsikal Konsep Lac Rose

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *