Gaya Hidup

Tayar Serba Baharu 4×4 Dicuba & Diuji

Continental Tyre PJ Malaysia Sdn Bhd (CTM) baru-baru ini memperkenalkan dua tayar Dunlop 4 × 4 baharu, Dunlop RoadTrekker RT 5. dan Dunlop MaxGrip AT5 bagi pasaran Malaysia untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk prestasi yang tinggi, tahan lama dan all-terrain tayar untuk SUV, pikap dan SUV crossover.

IMG_8716i7dii

Pengalaman memandu 4 × 4 telah diadakan dari pejabat CTM ke Janda Baik untuk media untuk menguji prestasi Dunlop MaxGrip AT5.

IMG_8777i7dii

Dunlop RoadTrekker RT 5. memberikan prestasi perbatuan lebih dengan konsep kontur yang lebih baik berbanding dengan yang dahulunya, Dunlop RoadTrekker RT2. Kompaun sambilan silika bunga inovatif membolehkan cengkaman basah yang lebih baik dan jarak brek yang lebih pendek dan masa yang sama meningkatkan prestasi perbatuan. Kedua-dua saluran waterflow berdedikasi mewujudkan kecekapan yang tinggi dalam penyebaran air, meningkatkan keselamatan terhadap hydroplaning. Selain itu, blok yang lebih besar dan lebih keras direka di tengah-tengah dan bahu meningkatkan hubungan dengan jalan, memastikan pengendalian cemerlang dan memborong kestabilan.

IMG_8884i7dii

 

Dengan kedalaman bunga dioptimumkan, Dunlop MaxGrip AT5 menawarkan prestasi perbatuan cemerlang di samping mengekalkan ketahanan on/off road. Sudut yang berbeza-beza “zig-zag” blok Dunlop MaxGrip AT5 direka untuk rolling licin dan multi surface traction, ia mewujudkan cengkaman tambahan dan daya tarikan pada semua permukaan berlumpur dan mekanisme pelepasan batu. Di samping itu, litaran perlindungan sisi yang meningkatkan perlindungan kerosakan sisi dan rintangan kepada daya sisi, menjadikannya tayar 4×4  cemerlang yang menyediakan keteguhan tambahan pada semua permukaan on/off road.

Baris Dunlop 4 × 4 baharu memenuhi keperluan 90% daripada  keperluan tayar kenderaan 4 × 4 dari pasaran Malaysia. RoadTrekker RT 5. mempunyai 8 saiz yang terdiri dari 15″ ke 17″ dan disasarkan untuk segmen lebuh raya, manakala MaxGrip AT5 mempunyai 6 saiz yang terdiri dalam 15″ dan 16″ katering untuk segmen semua terrain. Tayar ini kini boleh didapati di kesemua dealer CTM di seluruh negara – BestDrive Continental, Continental, Dunlop Klinikar & Viking Stores.

 

Previous post

Mercedes-Benz 2016 C-Class Coupé Dari RM3,277.00 Sebulan

Next post

Lamborghini Blancpain Super Trofeo Eropah Di Paul Ricard Dengan 47 Kereta Di Grid

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *