Berita Auto

Reka Bentuk Renault Scénic Baru

Apabila mereka bentuk bahagian luar Scénic baru, Jérémie Sommer mendapat inspirasi daripada pendekatan avant-garde yang dilahirkan awal 1996 dan kereta konsep R-Space tahun 2011. Dalam kes Scénic generasi keempat, tujuannya adalah untuk bermula dari lembaran kertas kosong untuk menyampaikan penampilan segar MPV kompak.

renault_scenic_4
“Ia tidak lama untuk kita menyedari bahawa roda besar R-Space menjadi asas kepada keseluruhan imbangan pendirian dan harmoni kesemua bahagian-bahagian,” kata Jérémie. “Berikutan perbincangan dengan kejuruteraan, keputusan untuk terus dengan roda besar telah dipersetujui di peringkat awal.”

renault_scenic_3

Selain daripada fitment roda 20 inci, gaya dinamik Scénic baru telah terus diberi penekanan oleh reka bentuk dua pihak, termasuk talian tali pinggang dinaikkan ke arah belakang, membongkok ke belakang menonjol dan bentuk diselaraskan dirangka oleh ambang hitam dan bumbung.

renault_scenic_2
“Di dalam, dua ambiences berbeza wujud bersama-sama, iaitu rasa sporty ‘kokpit’ dan susunan rancangan yang lebih terbuka,” kata pereka dalaman Maxime Pinol. “Apabila konsol tengah gelongsor berada dalam kedudukan utama dan membentuk satu unit tunggal dengan papan pemuka,’cockpit ‘rasa yang dominan digariskan oleh fakta bahawa instrumen berorientasikan jelas ke arah pemandu. Apabila konsol tengah itu tditolak kebelakang, ia menjadi item ‘perabot’ yang menyediakan semua penghuni dengan keutuhan dan sambungan, termasuk akses kepada empat porta USB. ”

renault_scenic_1

 

Previous post

Tenguk Joyride Ini Harungi California Desert Baja

Next post

Unit Kuasa Yang Unik Dan Badan Innovasi Janjikan 'Response Segera' Untuk Pemandu Honda NSX

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *