Berita Auto

Pengilang “Ultimate Driving Machine” Bertukar Tumpuan Kepada Kerete Tanpa Pemandu

Setelah seabad membangunkan apa yang dipanggil “mesin memandu muktamad,” BMW Group sedang bersedia untuk sebuah dunia di mana pelanggan akan menjadi penumpang semata-mata, dan kereta akan memandu dirinya sendiri.

Terdapat kini rancangan untuk overhaul syarikat sepenuhnya, di mana separuh kakitangan R & D  akan menjadi pengaturcara komputer, bersaing dengan orang-orang seperti Google induk Alphabet untuk membina otak untuk kereta pandu sendiri. Ketika dunia berteknologi tinggi membuka peluang-peluang perniagaan baru, BMW melihat pesaingnya sebagai termasuk firma-firma seperti perkhidmatan Internet teksi Uber dan laman web jualan Truecar.

BMW akan haruslah meningkatkan perkembangan ini dengan cepat, menarik rangkaian pembekal baru, banyak dari luar industri automotif tradisional. Hari ini, jurutera perisian membentuk hanya 20% daripada 30,000 pekerja, kontraktor dan kakitangan pembekal yang menjalankan penyelidikan dan pembangunan untuk BMW.

BMW mempunyai rancangan untuk mengubah nisbah itu kepada 50:50 dalam tempoh lima tahun, dengan keperluan untuk mendapatkan tenaga kerja bersamaan dengan 15,000 hingga 20,000 orang lain daripada perkongsian dengan pembekal dan di tempat lain.

Ketika perisian menjadi sama penting dengan perkakasan, satu lagi anjakan budaya dapat melihat BMW membebaskan sumber-sumber dengan melesenkan teknologi yang dihasilkan oleh jurutera sendiri, seperti drivetrains untuk kenderaan elektrik dan hibrid. Mengalu-alukan lebih kereta Siri “I” ke bilik pameran BMW.

bmw_i3_2

 

 

Previous post

Alfa’s Quadrifoglio Verde Lawan BMW M3? Adakah Mungkin?

Next post

Mercedes-Benz G 350 d Professional Dibuka Untuk Tempahan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *