Berita Auto

Alfa’s Quadrifoglio Verde Lawan BMW M3? Adakah Mungkin?

Kebangkitan Alfa Romeo hanya mungkin gagal dalam masa terdekat bila isu mula memukul meninggalkan kereta pemanduan sebelah kiri kerana mereka sedang ditempah oleh peminat di Eropah.

Alfa-Romeo-Giulia-QV1

 

Pada mulanya dijangka berdasarkan platform luas padat korporat FCA bahawa Dodge Dart dan Chrysler 200 yang didasarkan; nasib baik, Alfa Romeo Giulia tiba dengan platform pacuan roda belakang serba baru yang direka dan dibangunkan oleh Alfa Romeo sendiri. Akhirnya kita dapat melihat produksi Giulia apabila ia dikeluarkan. Pada masa ini versi Quadrifoglio Verde (QV) Alfa Giulia ditujukan terhadap kekuatan BMW M3, dimana Giulia QV menjanjikan saingan sahih yang pertama untuk kereta pemandu terbaik di dunia.

Untuk dipadankan dengan keluhuran BMW M3, Alfa Romeo Giulia QV mempunyai beban yang berat dibahunya. Walau bagaimanapun, sehingga kini hanya pemanduan media Alfa Romeo Giulia QV telah diadakan dan ujian besar di trek ujian milik FCA di Balocco, Itali. Ini bermakna masih ada masa sebelum Alfa Romeo Giulia QV dapat diadu bahu ke bahu dengan kereta yang telah ditugaskan untuk ditewaskan, BMW M3.

Alfa-Romeo-Giulia-QV2

Previous post

Tin Sritrai Hadapi Cabaran Hebat Di Siri TCR Asia Di Thailand

Next post

Pengilang “Ultimate Driving Machine” Bertukar Tumpuan Kepada Kerete Tanpa Pemandu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *