Berita Auto

Panggilan Balik Fiat 500E. Tetapi Ada Ke Di Negara Kita?

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) memanggil semula lebih 16,000 kereta elektrik Fiat 500E model tahun 2013 hingga 2016 untuk menangani kerosakan perisian. Perisian yang tidak betul boleh menyebabkan sistem kawalan kenderaan ‘untuk menutup propulsion dalam keadaan tertentu. Bergantung kepada bila dan di mana kehilangan kuasa berlaku, ia boleh meningkatkan peluang kemalangan.

Bagaimanapun, tiada kecederaan atau kematian yang berkaitan dengan isu ini telah dilaporkan setakat ini.

Perisian yang berlaku akibat gangguan ditemui semasa pemeriksaan rutin  komponen,” kenyataan FCA mengenai recall tersebut.

fiat-500e_2

Pemilik kereta yang terlibat akan dihubungi oleh FCA untuk membuat temu janji untuk membawa kereta mereka kepada peniaga untuk memasang  perisian yang betul, percuma. Penarikan balik itu merangkumi 16,549 Fiat 500E. Kereta elektrik dibina di antara 22 Mac 2012 dan 29 Januari 2016.

500E adalah “kereta pematuhan” dibina semata-mata untuk memenuhi mandat kenderaan sifar pelepasan California, yang memerlukan pengeluar yang menjual jumlah tertentu kereta di negeri ini untuk menawarkan model bahan api-sel bateri elektrik atau hidrogen. Fiat hanya menjual 500E di California dan Oregon. Walaupun ulasan agak positif apabila 500E itu dilancarkan kira-kira tiga tahun yang lalu, FCA tidak menunjukkan sebarang minat untuk menjualnya di tempat lain, melihat hatchback kecil semata-mata sebagai kereta pematuhan.

So, ya. Di Malaysia, tidak ada.

fiat-500e_1

 

 

Previous post

Michael Bay Dedah Chevrolet Camaro Bumblebee Baharu

Next post

Diesel Euro 5 BHPetrol Kini Dari Johor Hingga Kedah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *