Gaya Hidup

Nissan GTR Mencipta Drone: 0-100km / j Dalam Hanya 1.3 Saat

Nissan hari ini telah memperkenalkan GT-R Drone – salah satu daripada pesawat FPV (First Person View) drone lumba terpantas di dunia.

Dibina untuk mampu mengikut  Nissan GT-R 2017 yang baru ketika penggambaran di trek, drone ini menampilkan yang terkini dalam teknologi meningkatkan prestasi – sama seperti automotif.

GT R drone 2

Direka khusus oleh World Drone Prix Champions, Tornado XBlades Racing, GT-R Drone menggunakan talaan lumba yang konfigurasi  istimewa dan kanopi  rendah drag untuk mencapai 100 km / h dari 0 hanya 1.3 saat.

Menonjolkan bakat kedua-dua mesin, GT-R Drone mengejar supercar ini di sekeliling litar Silverstone yang mencabar.

Kedua-dua mesin menggunakan teknologi yang luar biasa dan kejuruteraan untuk mendapatkan prestasi maksimum, baik dalam garis lurus dan selekoh. GT-R memindahkan kuasa  kereta dari twin-turbocharged 3.8 liter 24 injap V6 kepada keempat-empat roda; GT-R Drone memberikan pecutan yang luar biasa melalui empat kipas mengawan dengan motor 2000kV XNOVA dan spesifikasi perlumbaan bingkai quadcopter Sky-Hero.

GT R drone 3

GT-R baharu 2017 mewakili perubahan paling ketara ke kereta sejak model R35 ini mula diperkenalkan pada tahun 2007. Lain dari Drone ini, GT-R mempunyai ciri-ciri aerodinamik baru yang direka untuk memastikan ia kukuh di atas tanah.

Walaupun Drone ini boleh memecut lagi laju dari kereta, kereta ini tidak lama-kelamaan dapat mengejar rotor: GT-R Drone mempunyai kelajuan tertinggi kira-kira 115 batu sejam saja, berbanding 196 mph untuk kereta.
Walaupun sistem empat roda yang luar biasa daripada GT-R tidak dapat menandingi agilty muktamad Drone walaupun, yang mempunyai kebolehan memusing  hanya 0.3m. Drone dibina untuk melaksanakan gerakan mendebarkan dengan ketepatan yang luar biasa dan ketangkasan.

Spek GT-R dan GT-R Drone

  GT-R GT-R Drone
Kelajuan Maksimum 196mph 115mph
Lebar 1895mm 30cm
Panjang 4710mm 30cm
Tinggi 1370mm 6.5cm
Berat 1752kg 0.7kg
Battery/Enjin V6 twin turbo 1400mah Lithium Polymer 6s
Pusingan 12.2m 0.3m
Teras/Tork 637Nm 4.68kg
Model/Bingkai Drone Nissan GT-R Sky-Hero
Kekuatan Straights Slalom Course

GT R drone 4

 

Previous post

VUHL 05RR Muncul Di Goodwood Festival of Speed

Next post

Reaksi Brexit Kepada Nilai Stok Kereta Berjenama di Britain

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *