Berita Auto

McLaren 650S Ditala Oleh GEMBALLA

Bukan lembu atau kambing tetapi supercar. Tak syak lagi, GEMBALLA tahu bagaimana bikin super sport car.

Dan dengan Gemballa GT – dibentangkan, sebuah kereta lengkap berdasarkan McLaren 650S – yang berpangkalan di Leonberg, pakar perbaikan kereta tradisional dengan watak pengilang adalah pilihan pertama untuk sports car dengan reka bentuk badan yang menarik.

gemballa_gt_mclaren_650s_3

‘Form follows function’  – mengambil kenyataan ini sebagai moto, Gemballa dovetails komponen individu dalam pakej aerodinamik untuk padan sempurna. Hasilnya ialah gaya mengagumkan dengan downforce tambahan untuk meningkatkan kelajuan di selekoh. Untuk mencapai matlamat ini, Gemballa ubahsuai rusuk dan belakang McLaren dan menggantikan komponen pengeluaran dengan yang ringan dan aerodinamik dioptimumkan. Sills sisi menarik dengan sebahagiannya gentian karbon memberikan McLaren ini rupa yang lebih rendah dan lebih licin. Selain itu, jurutera di Gemballa telah membangunkan apron belakang yang elegan dengan peresap yang bersepadu untuk mengurangkan kuasa mengangkat pada gandar belakang. Gemballa membuat semua komponen badan dengan tanda berkualiti  “Made in Germany” dari bahan gentian karbon kekuatan tinggi dan ultra-ringan. Untuk memastikan ini.

gemballa_gt_mclaren_650s_1

 

Tumpuan utama Gemballa GT adalah “GForged-One” roda ringan direka dalam teknologi forged. Pilihan dalaman Gunmetal, Black Magic atau Diamond Cut dengan jelas menyokong rupa Gullwing yang canggih dengan penampilan khas mereka. Roda Gemballa bukan sekadar menawarkan rupa. Peningkatan permukaan tayar menambah dinamik pemanduan dan daya tarikan. Gabungan roda tayar yang dicadangkan ialah  9.0Jx20 inci dengan tayar berukuran 245 / 30ZR20 di bahagian hadapan, dan rim 11Jx21 inci, dengan tayar berukuran 305 / 25ZR21 di bahagian belakang. Untuk dapat memberikan peningkatan dimensi roda tayar ruang yang cukup, berbanding dengan versi pengeluaran, Gemballa telah ubahsuai gentian karbon gerbang roda dalaman untuk gandar depan.

Peningkatan menyebabkan ketangkasan dan pengendalian menambahkan ruang untuk prestasi yang lebih. Gemballa mengoptimumkan unit kawalan pengeluaran meningkatkan kedua-dua kuasa enjin dan prestasi. Apabila McLaren 650S telah diprogramkan semula, ia menyampaikan 670 hp / 493 kW dan menjana tork maksimum 728 Nm di crankshaft.

  • Harga kereta asas: €230,000.00 + VAT
  • Harga ubahsuai: €33,900.00 + VAT
Previous post

Honda RS150R Dilancarkan - Harga Dari RM8,213

Next post

Nikmati Pelbagai Tawaran Hebat Ramadhan Dari Naza

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *