Berita Auto

Honda Civic Type R Terpantas @ Silverstone, Spa, Monza, Estoril & Hungaroring

Apabila Honda memutuskan untuk membina sebuah hot hatchback panas Civic Type R semua baru, ia telah memutuskan bahawa ia mestilah pacuan roda hadapan terpantas  di litar, mana-mana litar, semua litar perlumbaan. Hothatch ini dibina untuk memecah rekod pusingan Nürburgring Nordschleife, untuk kereta pengeluaran pacuan roda hadapan dengan catatan masa 7: 50,63.

Honda_Civic_Type_R3

Kemudian datang Renaultsport Megane 275 Trophy-R yang melakukan catatan masa 7: 54,36 sebulan selepas Civic mencuba nasib. Kemudian Volkswagen Golf GTI Clubsport S mencuba nasib dan mengurangkan masa 1.4 saat untuk menetapkan pusingan 7: 49,21.

Honda Civic Type R sets new benchmark time at Silverstone with Honda BTCC's driver Matt Neal

Sekarang Honda telah menetapkan rekod pusingan kereta pengeluaran FWD di lima litar perlumbaan di Eropah. Pertama kali datang litar Silverstone GP dalam 2: 44.45 semasa trek basah dan sekali lagi pada masa trek kering 2: 31,85. Seterusnya Belgium Spa-Francorchamps dan pusingan rekod 2: 56.91 saat telah ditetapkan. Di Monza Civic mencatat masa 2: 15.16 dan kemudian di Estoril – 2: 04,08. Akhirnya masa 2: 10.85 memberikan Honda Guinness World Record untuk  lima masa pusingan FWD terpantas  di lima litar yang berbeza.

Honda_Civic_Type_R1

Previous post

Porsche Raih Juara Keseluruhan Ke-18 Selepas Drama Di Le Mans

Next post

Continental Tyre Malaysia Periksa Keselamatan Tayar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *