Berita Auto

Tesla Model 3 Diperkenalkan Secara Global

Lewat hari ini Tesla mengumumkan Model 3, sedan elektrik paling berpatutan mereka yang telah menjadi sebahagian daripada “pelan induk” syarikat untuk satu dekad. Ia bukan hanya sebuah kereta baru. Ia adalah satu platform kenderaan baru, memberi Tesla fleksibiliti untuk menambah bentuk luaran baru dengan agak mudah. Syarikat itu berkata Model 3 termasuk sedan dan juga akan menjadi asas untuk SUV 4 × 4 atau crossover. CEO Elon Musk juga telah bercakap mengenai keinginan untuk membina sebuah trak pikap pada satu ketika nanti.

Tesla-Model-3a

Model 3 dijangka akan mempunyai pek bateri 65 jam-kilowatt dan jarak perjalanan kira kira 362 km setiap caj. Diukur jam-kilowatt per kg atau liter, yang “kepadatan tenaga” bateri menentukan jarak: lebih jam-watt, lebih banyak km kenderaan boleh bergerak dengan satu caj. Ketumpatan tenaga yang tinggi pada kos yang rendah adalah kaedah berpotensi industri bateri.

Tesla-Model-3c

Sel-sel baru dalam Model 3 akan mempunyai kira-kira 35% lebih banyak tenaga daripada setiap sel dalam Tesla Model S dan Model X.

 

 

Previous post

Ford Ranger Mempersembahkan: Built Ford Tough  

Next post

Treler Top Gear Baru Gempak

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *