Berita Auto

Enjin EcoBoost Ford 1.5 Liter Menjana Focus Baharu

Ford Motor Company mengunakan enjin petrol 1.5 liter EcoBoost barunya untuk Ford Focus terbarunya. Enjin 1.5-liter merupakan strategik utama Ford, semasa berusaha untuk memenuhi permintaan global yang kukuh untuk enjin EcoBoost empat silinder itu.

EcoBoost 1.5 liter ini adalah ahli kelima keluarga EcoBoost dan merupakan penyumbang utama kepada strategi ekonomi bahan api dan pelepasan agresif Ford, teknologi EcoBoost membolehkan penambahbaikan penjimatan bahan api dan pelepasan CO2 sehingga 20 peratus. Manfaat enjin 1.5 liter EcoBoost adalah dari pengecasan turbo, direct fuel injection dan variable valve timing dan telah direka untuk menjadi lebih cekap bahan api dan menawarkan tahap perbaikan enjin yang tinggi, ketenangan dan prestasi.

Ford EcoBoost 1.5L engine
Aluminium blok baru, enjin twin-cam 1.5 liter EcoBoost mempunyai beberapa ciri-ciri inovatif yang diperkenalkan kepada pemenang anugerah EcoBoost 1.0 liter, termasuk manifold ekzos bersepadu. Enjin baru menyediakan sama kuasa kuda dan tork prestasi EcoBoost 1.6 liter Ford  semasa, sambil menyampaikan ekonomi bahan api yang lebih baik dan pelepasan CO2 lebih rendah. Ini menjadikan Ford Fokus baru sangat cepat dan ekonomi pada masa yang sama.

Nadi kereta kompak paling popular dunia ini adalah enjin EcoBoost 1.5 liter empat silinder yang kuat dan cekap, menawarkan 180 PS kuasa dan 240 Nm tork dipadankan dengan transmisi automatik enam kelajuan.

Enjin EcoBoost 1.5-liter adalah enjin pertama dari Ford yang menggabungkan klac kawalan komputer pada pam air belt-drive, yang meningkatkan kecekapan dengan mengurangkan masa pemanasan. Penyejuk udara caj air sejuk ditambah untuk menawarkan makanan yang lebih cekap udara ke dalam enjin.

Pemandu boleh mengharapkan kuasa di jalan yang benar-benar menarik digabungkan dengan ekonomi bahan api bertaraf dunia. Jika anda hendak membeli Ford, kami pasti model pilihan anda akan datang dengan satu pilihan EcoBoost. Dan membuat pilihan ini akan berbaloi dalam jangka masa yang panjang.

Harga Focus baru, di jalanraya tanpa insurans, adalah:

Fokus Trend (5 pintu): RM118,888 di Semenanjung Malaysia / RM123,388 di Malaysia Timur
Focus Titanium + (4 pintu) dan Sport + (5 pintu): RM139,888 di Semenanjung Malaysia / 144,588 di Malaysia Timur
Untuk maklumat lanjut, sila layari www.ford.com.my.

 

 

 

Previous post

Renault Memanggil Balik 10,649 Kereta Elektrik Zoe

Next post

Jaguar Menang 'Best Styling Kereta Jenama Mewah'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *